معاون آموزشی دانشگاه تبریز خبر داد
معاون آموزشی دانشگاه تبریز گفت: کلیه دروس نظری و دروس عملی با قابلیت ارائه به صورت الکترونیکی در کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه تبریز در نیمسال اول 1400-1399 به صورت غیرحضوری از امروز شنبه 22 شهریور از طریق سامانه lms دانشگاه ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 12 September 2020

به گزارش تابناک تبریزٰ‌ باب الله حیاتی در خصوص نحوه انجام فعالیت آموزشی دانشجویان در نیمسال اول سالتحصیلی 1400-1399 گفت: با توجه به تداوم شرایط کرونا و به استناد دستورالعمل های و مصوبات وزارت عتف و هم‌چنین در راستای رعایت شیوه­ نامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب واحد کلیه دانشجویان از پانزدهم شهریور ماه به صورت اینترنتی آغاز شد.

وی در خصوص نحوه ارائه دروس آزمایشگاهی و عملی که امکان ارائه آن‌ها در سامانه lms به هیچ وجه مقدور نباشد، افزود: تعداد محدودی از دروس عملی و آزمایشگاهی که امکان ارائه الکترونیکی کل آن‌ها مقدور نباشد به تفکیک دانشکده‌ها به صورت نوبتی و فشرده و با رعایت کلیه دستورالعمل­‌های وزارت بهداشت و درمان به صورت حضوری کوتاه مدت و در صورت مناسب بودن شرایط کرونا تدریس خواهد شد.

وی ضمن توصیه به دانشجویان در خصوص لزوم مراعات قوانین آموزشی همانند وضعیت قبل از دوران کرونا، افزود: در ترم گذشته جهت رعایت حال دانشجویان با توجه به شرایط و محدودیت‌ها با استناد مصوبات وزارت عتف در برخی از قوانین آموزشی تغییرات جزئی اعمال شد اما با توجه به تامین زیرساختهای فنی و رفع اکثر مشکلات از ترم اول 1400-1399 کلیه قوانین آموزشی همانند دوران قبل از کرونا اعمال خواهد شد مگر در مواردی که از طرف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به صورت مکتوب اعلام شود؛ هم‌چنین درصورت غیبت بیش از حد مجاز دانشجویان در کلاس‌ها طبق مقررات رفتار خواهدشد.

حیاتی با اشاره به برگزاری جلسات دفاعیه و آزمون جامع به صورت الکترونیک، افزود: امکان برگزاری جلسات دفاع از رساله، پایان نامه و آزمون جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقدور است و کسب حد نصاب آزمون زبان برای برگزاری آزمون جامع در نیمسال اول 99 الزامی است.

وی در خصوص نحوه ارائه دروس دانشجویان ورودی جدید، افزود: براساس بخشنامه وزارت عتف درخصوص در نظرگرفتن محدویت زمانی و رعایت حال دانشجویان ورودی جدید مقرر شده است حداقل واحدهای درسی ممکن برای ورودی جدید ارائه شود؛ هم‌چنین ارائه دروس عملی و آزمایشگاهی به کلیه دانشجویان تا حد امکان در ترم آینده مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های الکترونیکی به صورت آنلاین یا دوربین باز از دانشجویان درخواست کرد تا در حین برگزاری کلاس‌ها کلیه شئونات کلاس آموزشی و دانشگاهی را رعایت کنند و انتظار داریم دانشجویان محترم در کلیه مقاطع در کلاسهای الکترونیک از شروع ترم به صورت فعال حضور داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار