معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛
سورنا ستاری عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: همیشه فکر می‌کردم که توسعه سخت‌افزار است ولی بعدا دیدم که توسعه نرم‌‌افزار است ولی الان به صراحت می‌گویم که توسعه برابر با فرهنگ است.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 15 September 2020

به گزارش تابناک تبریز، سورنا ستاری عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: همیشه فکر می‌کردم که توسعه سخت‌افزار است ولی بعدا دیدم که توسعه نرم‌‌افزار است ولی الان به صراحت می‌گویم که توسعه برابر با فرهنگ است.

وی در مقایسه تفاوت سفرهای خود به نسبت سال‌های پیش، گفت: کاملا پر واضح است که تفکرمان تفاوت کرده و همه چیز با تغییر روبرو شده است به طوریکه سرمایه جوان دیگر در جیب نیست بلکه در مغز است که باید از آن استفاده کرد.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت‌دهی به نیروی انسانی، گفت: باید بدانیم که چه محیطی را ایجاد کنیم که بچه‌مان به فکر مهاجرت به شهر و کشورهای بزرگ نشود و این حساسیت منجر به ایجاد فرهنگ می‌شود.

وی افزود: همه مشکلات با دانش حل می‌شود و وظیفه اصلی دانشگاه‌ها نیز حل مشکلات است که متاسفانه در بخشی زمان‌ها، راه را اشتباه رفتیم.

ستاری با اشاره بر اینکه فرزندمان درس می‌خواند تا فکر و ایده بدهد و نه اینکه به دنبال پشت میزنشینی باشد، افزود: ایجاد پارک علم و فناوری در شهرستان‌ها هم ایجاد می‌شود و این یک اقوام بزرگی است که البته باید بخش‌های خصوصی نیز همانند تهران وارد عمل شوند.

وی ابراز کرد: در حوزه ستاد نرم ستاد خاصی داریم و کارهای زیادی انجام گرفته است و اصولا مشکل اصلی در علوم انسانی، تجاری‌سازی آن است و این تجاری‌سازی همان عروسک و گیم و انیمیشن‌هایی است که در دست فرزندمان است.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور متذکر شد: نکاتی که نماینده ولی‌فقیه در استان گفتند نکات برجسته‌ای بود و قطعا اتفاقات بزرگی بعد از این سفر رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: دولت زیرساخت‌ها را فراهم می‌آورد ولی این زایش در درون فرهنگ است که باید اتفاق بیافتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :