مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در پی انتشار اخباری مبنی بر رانش زمین نیمی از روستای کرکسر هوراند گفت: به فرماندار شهرستان دستور داده ایم تا روستای کرکسر در اسرع وقت تخلیه شود.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 22 September 2020

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در پی انتشار اخباری مبنی بر رانش زمین نیمی از روستای کرکسر هوراند گفت: به فرماندار شهرستان دستور داده ایم تا روستای کرکسر در اسرع وقت تخلیه شود.

محمد باقر هنربر در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: ضرورت جابجایی ساکنان روستای کرکسر واقع در شهرستان هوراند بر اثر رانش زمین، هشت سال قبل مصوب شده است و این روستا در لیست جابجایی قرار دارد، اما به دلیل برخی مشکلات این جابجایی تا به حال اتفاق نیفتاده است.

وی، عدم رغبت روستاییان برای جابجایی را از علل تخلیه‌ نشدن روستای کرکسر عنوان کرد و گفت: برخی مسایل فرهنگی باعث شده بود تا روستاییان رغبتی برای رفتن به محلی دیگر را نداشته باشند.

وی اضافه کرد: عدم تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه از دیگر مشکلاتی بوده که باعث شده است جابجایی در این روستا تابحال اتفاق نیفتد. سال گذشته جلسه‌ای در این خصوص با فرماندار شهرستان و اداره کل بنیاد مسکن استان برگزار کردیم که مقرر شد 20 فقره وام بهسازی برای ساخت واحدهای مسکونی در مکانی امن‌تر به اهالی روستا اعطا شود.

هنربر خاطرنشان کرد: محل در نظر گرفته شده برای احداث خانه‌های جدید، حدود 500 متر بعد از محل فعلی روستا بوده و پی کنی برخی از واحدها انجام شده، اما نوسان قیمت و گرانی مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد سبب نیمه‌کاره ماندن این پروسه شده است و اهالی روستا امکان خرید مصالح را ندارند.

وی متذکر شد: صبح امروز طی جلسه‌ای با فرماندار شهرستان و مسئولان بنیاد مسکن، مشکلات و مسائل بررسی و مقرر شد تا بنیاد مسکن تا ساخت خانه‌های جدید، اتاقک‌هایی برای ساکنان احداث کند، چرا که خانه‌های اهالی از گل و خشت بوده و هر آن، احتمال تخریب آن وجود دارد.

وی در خاتمه گفت: تلاش می‌کنیم در این مدت، مبلغ وام‌های بهسازی را از طریق بنیاد مسکن افزایش دهیم تا ساکنان که شامل 13 خانوار هستند، بتوانند خانه‌هایشان را در محلی امن‌تر احداث کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار