رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به مشکل تامین نهاده های دامی گفت: امسال، ۴۵ درصد از نهاده ها از طریق ارز دولتی و مابقی با ارز آزاد تامین خواهند شد که این امر لزوم ورود بخش خصوصی و همکاری دو جانبه دولت با این بخش را نمایان می کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 24 September 2020
به گزارش تابناک تبریز، یونس ژائله به همراه عضو هیات نمایندگان و دبیر کل این اتاق برای تبریک کسب رتبه برتر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جشنواره شهید رجایی، در دفتر رییس این سازمان حضور یافتند.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز به همراه مسعود بنابیان، عضو هیئت نمایندگان و مهدی قهرمانی، دبیر کل اتاق قبل از ظهر پنج شنبه با حضور در دفتر رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و کسب رتبه برتر این سازمان در جشنواره شهید رجایی را تبریک گفتند.

وی در این دیدار با قدردانی از همکاری های دوجانبه بخش خصوصی و فعالان بخش کشاورزی استان اظهار داشت: بارها جلساتی با حضور مسئولان بخش کشاورزی و فعالان بخش خصوصی تشکیل شده و طی آن، مشکلات حوزه کشاورزی احصا و مورد بررسی دو جانبه قرار گرفته است که اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان آمادگی خود را برای همکاری بیش از پیش در حوزه کشاورزی اعلام می کند.

ژائله در ادامه با اشاره به مشکل تامین نهاده های دامی گفت: امسال، ۴۵ درصد از نهاده ها از طریق ارز دولتی و مابقی با ارز آزاد تامین خواهند شد که این امر لزوم ورود بخش خصوصی و همکاری دو جانبه دولت با این بخش را نمایان می کند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز افزود: فعالان بخش خصوصی استان آماده سرمایه گذاری و انجام مقدمات لازم برای واردات نهاده های دامی هستند هر چند در این میان نیازمند حمایت دولت و تسهیل امور مربوطه خواهیم بود.

وی با تاکید بر آماده بودن فضای استان برای هر گونه فعالیت اقتصادی گفت: خوشبختانه همدلی خوبی مابین نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی، مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی به وجود آمده که باید از این فضا برای ارتقای استان بهره برد.

فعالیت   ۷۲۰ واحد مرغداری در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با قدردانی از همکاری های همه جانبه بخش خصوصی استان و اتاق بازرگانی تبریز از بخش کشاورزی گفت: بخش خصوصی همواره در موقعیت های حساس یاریگر بخش کشاورزی بوده است که در این زمینه از تمامی فعالان بخش خصوصی قدردانی می کنیم.

مهندس اکبر فتحی در ادامه با اشاره ای به موضوع نهاده های دامی نیز گفت: هم اکنون ۷۲۰ واحد مرغداری در استان فعالیت می کنند که قطعا تامین نهاده های دامی این واحدها در شرایط موجود، با چالش هایی روبرو خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: دولت از هر گونه فعالیت بخش خصوصی برای تامین نهاده های دامی حمایت لازم را خواهد داشت و مشکلات موجود در این زمینه را به گوش مسئولان کشوری خواهیم رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :