بر این مبنا عده زیادی باور دارند، شروع بازار در روز شنبه افزایشی خواهد بود، ولی از این نقطه، بازیگران ارزی به دودسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول باور دارند، دلار به پایان رالی افزایشی نزدیک شده است و معامله گران در آستانه مرز 30 هزارتومانی فروشنده خواهند شد. این عده باور دارند، بازار ساز هم قیمت‌های از این بالاتر را نخواهد پذیرفت.

گروه دوم اعتقاددارند، نوسان گیران هر زمان از کف 29 هزارتومانی مطمئن شوند، خریدهای خود به‌قصد کانال‌های 32 و 35 هزار تومان را کلید خواهند زد. به نظر می‌رسد در هفته جاری، مرزهای قیمتی در تعیین موقعیت خریدوفروش معامله گران اهمیت زیادی داشته باشند. در تعیین موقعیت معامله گران بازار داخلی، به‌طور مسلم، مرز حساس 8 هزارتومانی حواله درهم نیز اهمیت زیادی دارد که چراغ سبزی برای ورود دلار به محدوده‌های بالای 29 هزار و 300 تومان است.

آمدن خبر تقویت صادرات نفتی گروهی که احتمال ریزش در بازار را می‌دادند تقویت کرد باید دید در بازاری که انتظارات نقش مهمی دارد امروز چه اتفاقی می‌افتد مسیر کانال 29 که در دسترس معامله گران به نظر می‌رسید کماکان بازخواهد بود یا تبدیل به سقف محکم‌تری با این خبر شد.

پیش‌بینی قیمت سکه

فعالان سکه نیز تا عصر دیروز به دنبال آن بودند معاملات روز شنبه را با توجه به تحرکات معامله گران فردایی بالای 13 میلیون و 300 هزار تومان کلید خواهد بزنند؛ اما در این بازار همه‌چیز بستگی به روند قیمت دلار خواهد داشت. درصورتی‌که قیمت دلار بالای مرز 29 هزار تومان باقی بماند یا رشد بیشتری را تجربه کند، به‌احتمال‌زیاد سکه هم احتیاط روزهای قبل را رها خواهد کرد و با سرعت بیشتری رشد خواهد کرد. بااین‌حال، در صورت افت قیمت دلار انتظار می‌رود که ریزش سنگین‌تری در مقایسه با اسکناس آمریکایی در انتظار فلز گران‌بهای داخلی باشد. تنها امیدی که کمی ممکن است احتیاط معامله گران برای فروش سکه را بالا ببرد، احتمال بازگشت اونس به کانال هزار و 900 دلاری است.  

طلای جهانی ریسک انتخابات آمریکا را پیش روی خود دارد و این مساله می‌تواند محرکی برای برگشت طلا به‌سوی نرخ‌های بالاتر باشد. درهرصورت تا زمانی که کف هزار و 850 دلار در بازار اونس شکسته نشود، خطر بیشتری از جانب این فلز گران‌بها متوجه سکه نخواهد بود