استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 650 میلیون مترمکعب آب در دی ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 26 September 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضای سبز تبریز با اشاره به آغاز نهضت توسعه فضای سبز از دو سال گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه در این دو سال اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری تبریز انجام شده و نقشه‌های مورد نیاز در این بخش به‌روزرسانی شده است.

وی با تاکید بر حساسیت و تلاش همه دستگاه‌های مسوول برای حفظ فضای سبز و جلوگیری از تغییر کاربری آنها، افزود: در گذشته‌ای نه چندان دور، صدها باغ شناسنامه‌دار در تبریز وجود داشت که بسیاری از آنها در سایه غفلت و بی‌توجهی، نابود شده است.

پورمحمدی با اشاره به طرح شهرداری تبریز برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، یادآور شد: این طرح، نقش مهمی در کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی مانند قنات‌ها و چاه‌ها خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: طرح آبیاری فضای سبز با پساب، باید با دقت و توجه ویژه تمامی دستگاه‌های مسوول مورد بررسی قرار گرفته و طرح اجرایی آن تا دو هفته آینده در یک کمیته فنی و اجرایی متشکل از شهرداری، شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه‌ای، استانداری و فرمانداری نهایی شود.

وی با بیان اینکه بحران کم آبی، جدی است و باید به فکر تأمین منابع پایدار آبی در استان باشیم، متذکر شد: شیوع بیماری کرونا و حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، باعث شد که میزان مصرف آب خانگی در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 30 درصد افزایش یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات استان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد: 650 میلیون متر مکعب آب در دی‌ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

پورمحمدی افزود: با انتقال این مقدار آب به دریاچه ارومیه، بخش اعظمی از آب مورد نیاز برای تثبیت و احیای دریاچه، تامین می‌شود و در آینده نه چندان دور، نیاز دریاچه به انتقال پساب، کاهش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار و رئیس شورای شهر تبریز، مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص حفظ فضای سبز و تمهیدات لازم برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تبریز پرداختندذربایجان‌شرقی گفت: 650 میلیون مترمکعب آب در دی ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار