شهردار تبریز اعلام کرد: در سه‌سال گذشته به منظور بهسازی و ساماندهی مجموعه بازار تاریخی تبریز ۱۸ هزار و ۶۵۰ متر از معابر درون بازار و تیمچه‌های تاریخی آن با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار کف سازی شده است
کد خبر: ۹۰۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 11 October 2020

به گزارش تابناک تبریز،، ایرج شهین‌باهر با بیان این مطلب افزود: بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگترین سازه مسقف جهان در بافت مرکزی شهر واقع شده و یکی از مهمترین قطب های گردشگری شمالغرب به شمار می رود.

او ادامه داد: شهرداری تبریز در راستای احیا و ساماندهی این بازار که همواره یکی از نیازها و مطالبات اصلی اصناف و بازاریان است، اقدام به کف‌سازی، جداره‌سازی و احداث سردرب‌هایی در نقاط مختلف بازار قدیمی تبریز کرده است.

ایرج شهین‌باهر با قدردنی از همکاری خوب اصناف بازار در اجرای این پروژه، بیان کرد: ساماندهی تیمچه و بازارهای قندفروشان، حرمخانه، سرای جعفریه، کلاهدوزان، سیگارفروشان، رهلی بازار، دلاله زن بزرگ و کوچک، تیمچه مجیدیه، مظفریه، قیز بستی، دباغ‌خانه و بازار امیر از جمله مکان‌هایی هستند که هدف پروژه کف‌سازی قرار گرفته است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به جداره سازی در بازار نیز اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۴۸۷ متر مربع جداره سازی با اعتبار ۴ میلیارد ۷۹۵ میلیون ریال در راسته بازار قدیم و جدید، بازار صادقیه تا ورودی قندفروشان، بازار یمن دوزان، بازار دلاله زن بزرگ و کوچ، حرمخانه، کلاهدوزان و بازار کفاشان صورت گرفته است.

ایرج شهین‌باهر خاطرنشان کرد: این اقدامات تلاشی برای افزایش زیبایی بصری هر چه بیشتر در این مجموعه تاریخی و فرهنگی همچنان تداوم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار