شهردار تبریز از پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی پروژه مسکونی صدرا واقع در بافت حاشیه‌نشین شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 17 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر گفت: پروژه ۶۰۰ واحدی مسکونی صدرا به منظور ایمن‌سازی مناطق مسکونی در بافت حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهر و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار احداث می‌گردد که رویکرد این دوره شهرداری تبریز در خصوص بافت‌های حاشیه‌نشین است.

او افزود: این پروژه واقع در شهرک اندیشه با مساحت عرصه مسکونی ۵۴۵۴ مترمربع و مساحت اعیانی ۲/ ۱۰۲۰۹ مترمربع در حال اجرا و احداث است که عملیات پی کنی و بتن‌ریزی، نصب قطعات پیش ساخته، گچ خاک و سفید کاری، تاسیسات مکانیکی، لوله کشی سرد و گرم، گرمایش و فاضلاب، شبکه فاضلاب و دیگر فعالیت‌های خدماتی و رفاهی برای تکمیل این مجموعه با پشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی در حال انجام است.

شهردار تبریز با اشاره به رویکرد این دوره مدیریت شهری در خصوص حاشیه‌نشینی اطهار داشت: در دوره فعلی شهرداری تبریز نگاه ما به حاشیه‌نشینی تملک بافت حاشیه‌ای شهر و احداث پروژه‌های مسکونی ایمن برای ساکنین آن مناطق است.

او افزود: علاوه بر این موضوع، با ارائه خدمات رفاهی و خدماتی به ساکنین مناطق کم‌برخوردار از قبیل مسیرگشایی جدید، احداث پارک‌های محله‌ای و فضای سبز و خدمات محله‌ای، قصد ایجاد توسعه و توازن در تمام مناطق شهر را داریم.

ایرج شهین‌باهر با اشاره به بافت‌های ناکارآمد شهری نیز اعلام داشت: برخی از مناطق شهر که قابلیتی برای ساخت و سازهای شهری ندارند، تملک شده و تبدیل به فضاهای کاربری عمومی همانند ورزشگاه، پارک، و دیگر مراکز خدماتی و رفاهی می‌شود.

او تأکید کرد: هدف نهایی ما در دوره فعلی شهرداری تبریز، ایجاد سکونتگاه‌های ایمن و توسعه متوازن شهری در تمام مناطق است که در این راستا اقدامات مؤثری در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :