استاندار آذربایجان شرقی، تقویت ارتباط و مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه را از جمله ضرورت‌های فعلی استان و کشور دانست و گفت: ترکیه، دوست و برادر ماست و همواره خواهان افزایش ارتباطات و مناسبات خود با این کشور هستیم.
کد خبر: ۹۱۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 19 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار سرکنسول جدید ترکیه در تبریز با وی با اشاره به اشتراکات زیاد دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در بخش‌های مختلف افزود: همکاری و ارتباطات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران اسلامی با ترکیه از سالیان بسیار دور وجود داشته و پس از این نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های مهم و استراتژیک جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که به دلیل نزدیکی و همسایگی با کشور ترکیه، نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در منطقه ایفا می‌کند.

پورمحمدی با اشاره به وجود پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال در استان عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی با داشتن معادن غنی طلا، مس، کائولین، روی، نفلین سینیت و سایر فلزات ارزشمند توانسته در زمینه فعالیت‌های معدنی نیز اقدامات درخشانی انجام دهد.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا ادامه داد: کیفیت و کمیت معادن آذربایجان شرقی بسیار عالی و مستعد برای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی است و آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه برای حمایت از سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در این بخش اعلام می‌کنیم.

پورمحمدی از آمادگی استان برای حمایت همه جانبه از افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ترکیه در تبریز خبر داد و افزود: ترک‌ها از سالیان گذشته، تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی داشته‌اند که مشارکت بیش از 70 درصدی آنها در شهرک سرمایه گذاری خارجی، یکی از مصادیق حضور پررنگ شرکت‌های ترکیه ای در تبریز است.

وی به دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه در سال های اخیر نیز اشاره کرد و ادامه داد: رووسای جمهور هر دو کشور نیز خواهان توسعه مناسبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی هستند که امیدواریم با پایان یافتن و ریشه کن شدن بیماری کووید 19، بسترهای لازم برای تقویت ارتباطات و تحقق اهداف مشترک دو کشور، بیش از پیش فراهم شود.

پورمحمدی همچنین خواهان توسعه تعاملات علمی دو کشور و تدوین برنامه‌هایی برای آشنایی هرچه بیشتر دو کشور با زبان و فرهنگ دو طرف شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار