رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، گفت: سند آمایش توسعه استان در افق ۲۰ ساله در شورای برنامه‌ریزی کشور تصویب شده و منتظر تصویب این سند در شورای عالی آمایش کشور هستیم.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 26 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، داوود بهبودی در نشست خبری روز ملی آمار و برنامه‌ریزی اظهار کرد: سازمان اجرای طرح‌های آماری ملی و استانی متعددی را به عهده دارد و در واقع آمار را مقدمه‌ای بر ادامه فعالیت.های سازمان می‌دانیم.

وی به اجرای طرح‌های آماری مثل شاخص قیمت، تورم، اشتغال،بیکاری، حساب‌های ملی و منطقه.ای، رشد اقتصادی، الگوی مصرف، هزینه_درآمد خانوار و سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن، کشاورزی، عشایر و واحدهای تولیدی و صنعتی در مقاطع مختلف اشاره کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به طراحی سامانه SDI (زیرساخت اطلاعات مکانی) اشاره و یادآور شد: فراتر از نظام آماری ثبتی مبنا نظام اطلاعات داده‌های مکانی است که در آینده‌ای نه چندان دور در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان داشت: خوراک نظام برنامه‌ریزی داده‌های آماری دستگاه‌های دولتی، مردم، واحدهای تولیدی و اقتصادی و غیره است که برای فراهم‌آوری این خوراک اقدامات میان مدت و بلندمدت را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات میان مدت تدوین برنامه‌های توسعه‌ای پنج ساله و سند تدبیر توسعه استان آذربایجان‌شرقی به‌عنوان یک اقدام ابتکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در افق بلندمدت برنامه‌هایی تهیه می‌شود که مهم‌ترین آنها برنامه آمایش است که جزو آرزوهای دیرین نظام برنامه‌ریزی کشور بوده و سند آمایش توسعه استان آذربایجان‌شرقی در افق ۲۰ ساله در شورای برنامه‌ریزی کشور تصویب شده منتظر تصویب این سند در شورای عالی آمایش کشور هستیم.

وی به نقش بودجه.ریزی سازمان هم اشاره و اضافه کرد: سالانه به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح در بخش غیردولتی استان به بهره‌برداری می.رسد و دولت در کنار تامین بودجه وظیفه حمایتی، بسترسازی و تسهیل‌گری را در مورد این طرح‌ها به عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار