دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: به دنبال انتشار شایعه تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز، افرادی که اقدام به انتشار و ترویج چنین شایعه ای کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۱۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 27 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، بابک محبوب علیلو در خصوص عوامل انتشار شایعه تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز اظهار داشت: افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به انتشار مطالب کذب و متضمن توهین، افترا یا برخلاف مصالح و منافع اجتماعی و نظم عمومی کرده باشند بر اساس قانون مجرم محسوب شده و رفتارهای ارتکابی قابل تعقیب کیفری است.

وی افزود: به دنبال انتشار شایعه تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز با صدور دستور قضایی این موضوع از طریق پلیس فتای استان رصد و کسانی که اقدام به انتشار و ترویج چنین شایعه ای کرده بودند در کوتاه ترین زمان پس از انتشار شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: در خصوص این موضوع 4 نفر از عوامل اصلی انتشار شایعه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و این پرونده در حال حاضر در شعبه 27 دادیاری در حال رسیدگی است.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: شهروندان برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به رسانه ها و خبرگزاری های معتبر مراجعه و از بازنشر شایعات منتشر شده در فضای مجازی جدا خودداری کرده و تا وقتی که از صحت مطلبی که در فضای مجازی منتشر می شود مطمئن نشدند آن را باور نکنند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار