رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ترامپ : شمارش آرا را متوقف کنید/ ابتلای 30 درصد پرستاران به کرونا/ اهانت یک باشگاه‌دار به اهل بیت(ع) در اینستاگرام؛ متهم بازداشت شد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ 05 November 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ترامپ : شمارش آرا را متوقف کنید
دونالد ترامپ در توئیتی عجیب نوشت: شمارش آراء را متوقف کنید.

شکستن سنگ قبر دو جانباخته حادثه هواپیمای اوکراین /آزادی 4 کارگر بازداشتی هفت تپه آزاد/ پورمحمدی: شکست ترامپ از امدادهای الهی است/ محمدجواد حق‌شناس: مجلس هنوز به پختگی و متانت مطلوب نرسیده/

ابتلای 30 درصد پرستاران به کرونا
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بالغ بر ۳۰ درصد از پرستاران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. پاکمهر در جلسه ستاد کرونا که ۱۵ آبان ماه در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا به هیچ وجه مناسب نیست، اظهارکرد: در حال حاضر فشار زیادی بر روی کادر درمان است، آمار متوفیان نیز در حال افزایش است و تعداد متوفیان ناشی از کرونا طی این روز همانند آن است که سه هواپیما روزانه سقوط می کند. وی افزود: شیوع ویروس کرونا از مناطق شهری به روستاها گسترش یافته است و به نظر بنده پاشنه آشیل کنترل شیوع این ویروس، آگاه سازی مردم است. پاکمهر تاکیدکرد: اگر می خواهیم موفق شویم بدون آگاه سازی و همراهی مردم راه به جایی نخواهیم برد. وی با تاکید بر اینکه تاکنون راه درمانی مشخصی برای درمان ویروس کرونا مشخص نشده است، ادامه داد: یک ریزفاکتور مهم برای مرگ و میر کرونا، سن بالا و داشتن بیماری زمینه ای است. نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان با تصریح بر اینکه بنابراین باید زنجیره انتقال را بشکینم، بیان کرد: پیش گیری از ابتلا به ویروس کرونا خیلی سخت نیست و با در خانه ماندن، سفر نرفتن و دورهمی نگرفتن می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد. وی خاطرنشان کرد: از ۱۱۰ هزار پرستار ۳۲ هزار نفر یعنی ۳۲ درصد به بالا از این تعداد به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به گفته پاکمهر ۲۵ تا ۲۶ هزار نفر از این تعداد بهبودیافته و به محل کار برگشته اند و بیش از شش هزار نفر هنوز نتوانسته اند به محل کار بازگردند.

آزادی 4 کارگر بازداشتی هفت تپه آزاد
دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: چهار کارگر بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه عصر امروز چهارشنبه آزاد شدند. مصطفی نظری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگران پنجشنبه هفته گذشته به اتهام خلال در نظم شرکت نیشکر هفت تپه تحت تعقیب قرار گرفتند. وی افزود: این کارگران پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین به دلیل ناتوانی در تامین وثیقه راهی زندان شدند. دادستان عمومی و انقلاب شوش اظهارداشت: این چهار کارگر عصر امروز با قرار وثیقه آزاد شدند. کارگران شرکت هفت تپه در روزهای اخیر اعتراضاتی در محوطه شرکت نسبت به بازداشت همکاران خود داشتند.

شکستن سنگ قبر دو جانباخته حادثه هواپیمای اوکراین
سنگ قبر سیاوش غفوری‌آذر و سارا ممانی، دو نفر از جان‌باختگان سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط افراد ناشناس تخریب شده است. در این ویدیو می‌بینیم که کتیبه بالای سنگ قبر این زوج که عکس مراسم ازدواج آنها بود از بالای قبر کنده و حذف شده است.

پورمحمدی: شکست ترامپ از امدادهای الهی است
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: با ساماندهی کار تشکیلاتی و ایجاد ارتباط منسجم، همه اضلاع و جریان‌های همسو با نیروهای انقلابی و ولایی و ارزشی را تجمیع می‌کنیم. حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در نشست هم‌اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل‌های انقلابی با بیان این‌که «انتخابات آمریکا، فروپاشی سیاسی و حیثیتی را برای بزرگترین دشمن ما رقم زد»، گفت: از این‌که دشمنان ما با تحقیر صحنه را ترک می‌کنند خوشحالیم و این را از امدادهای الهی می‌دانیم اما تاکید می‌کنیم که مسئله ما و ریشه مشکلات ما درونی است و سیاست‌های بعضاً داخلی و مشکلات مدیریتی در کشور موجب بسیاری از کمبودها و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی شده است. وی با اشاره هدف برگزاری نشست‌های مشترک با احزاب و جریان‌های اصولگرا، افزود: ما می‌خواهیم با ساماندهی کار تشکیلاتی و ایجاد ارتباط منسجم و تعریف‌شده، همه اضلاع و جریان‌های همسو با نیروهای انقلابی و ولایی و ارزشی را تجمیع کنیم.

فرمانده کل سپاه: مرزهای بین‌المللی تغییرناپذیرند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای برخورد قاطع و به‌موقع با هر نوع تهدید و یا تعرض مرزی اندیشیده شده است. سلامی بیان کرد: با سپاس و قدردانی از مجاهدت‌ها و آمادگی‌ رزمندگان اسلام و مرزداران غیور و غیرتمند برای دفاع از مرز‌ها، مرزهای بین‌المللی تغییرناپذیر هستند. وی با اشاره به اینکه ملت بزرگوار ایران اسلامی با تحمل سختی‌ها، خواهان عزت‌اند، تصریح کرد: امروز محکم و استوار در مقابل تهدیدها و توطئه‌های دشمنان ایستاده‌ایم.

اهانت یک باشگاه‌دار به اهل بیت(ع) در اینستاگرام؛ متهم بازداشت شد
دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد: با دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد، فرد توهین کننده به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت (ع) دستگیر شد. این فرد که در فضای مجازی اقدام به توهین به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت و مقدسات دینی کرده بود توسط ضابطان دستگاه قضایی دستگیر شد. براساس این گزارش، پرونده ویژه‌ای در این زمینه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل و تحقیقات از این فرد آغاز شده است. شب گذشته یکی از باشگاه‌داران و مربیان رشته بدنسازی و پرورش اندام در مشهد در صفحه اینستاگرامی خود در واکنش به تعطیلی مجدد باشگاه‌های ورزشی که به خاطر کرونا انجام شده است مطلبی توهین‌آمیز نسبت به مقدسات اسلامی منتشر کرده بود.

روحانی: سختی این سه سال در تاریخ ایران بی سابقه بود
رییس‌جمهور گفت: سختی که در این سه سال به دولت و مردم وارد شد را در تاریخ سراغ ندارم؛ همیشه تحت فشار بودیم ولی این جنگ اقتصادی بود. در دوره کرونا تحریم‌ها را بیشتر کردند. اینکه در انتخابات آمریکا چه کسی برنده شود مهم نیست؛ دولت بعدی آمریکا برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد.

محمدجواد حق‌شناس: مجلس هنوز به پختگی و متانت مطلوب نرسیده
محمدجواد حق‌شناس با انتقاد از رویه بررسی طرح‌ها در مجلس یازدهم شورای اسلامی، تاکید کرد: روندی که تاکنون در مجلس طی شده چنین تصوری را ایجاد می‌کند که دوستان در همین مدت کوتاه 6 ماهه، کمی پرشتاب پیش می‌روند و بعضا دیده می‌شود که تصمیمات آنان بیشتر برگفته از احساسات و سلایق آنان است تا اینکه بخواهد برگرفته از شرایط واقعی روز کشور باشد. این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس می‌بایست در طرح چنین موضوعاتی که تاثیرگذاری فراگیری بر کشور در عرصه داخلی و خارجی دارد، محتاطانه و دقیق رفتار و تصمیم‌گیری کنند، گفت: رفتار مجلس در همین مدت کوتاه چنین نشان داده که هنوز مجلس به پختگی لازم و متانت مطلوب نرسیده است که این می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد. بنابراین نیاز است که برای بهبود سطح کیفی مجلس، نمایندگان بیشتر از نظر کارشناسان و خبرگان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند. این فعال رسانه‌ای افزود: نقش چهره‌های برجسته و کارشناس در مجلس می‌تواند به این رویه کمک کند تا در ادامه مجلس تصمیمات هوشمندانه ودقیقی در موضوعات مختلف اتخاذ کند تا در نهایت منافع و مصالح ملی تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار