استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات ارزشمند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در استان، از مشارکت این قرارگاه در دو پروژه مهم و زیربنایی استان شامل انتقال آب ارس و ساخت واحدهای مسکونی جایگزین سکونت‌گاه‌های غیررسمی در تبریز خبر داد و بر تقویت همکاری و ارتباط دستگاه‌های اجرایی استان با مجموعه فرماندهی این قرارگاه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 17 November 2020

 به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در نشست مسئولان اجرایی استان با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته تعدادی از پروژه‌های مهم استان مانند سدهای کلقان و حاجیلرچای و خط دوم انتقال آب زرینه‌رود به تبریز که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اجرا شده بود توسط رئیس جمهور افتتاح شده است.


وی با بیان اینکه همکاری خوبی بین دستگاه‌های استانی و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) وجود دارد که این همکاری‌ها باید تقویت شود، افزود: زمینه‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان داریم و امیدوارم بازدیدها و مذاکرات امروز میان مسئولان قرارگاه و دستگاه‌های استانی بستر همکاری‌ها را توسعه دهد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بحث تنش آبی را یکی از مهم‌ترین مشکلات استان عنوان کرد و گفت: در تابستان این امسال این موضوع به یک چالش جدی تبدیل شد و با تدبیر و مدیریت، توانستیم به طور موقت از این بحران عبور کنیم.

وی با بیان اینکه برای تابستان سال آینده باید چند کار مهم انجام دهیم، افزود: اقداماتی مانند اصلاح خط انتقال آب نهند و تأمین آب از سد قلعه‌چای در حال انجام است، اما حل قطعی مشکل کم‌آبی تبریز وابسته به اجرای پروژه انتقال آب ارس است.

پورمحمدی با اشاره به پروژه‌های اجراشده در حوزه مدیریت منابع آبی، گفت: هیچ‌یک از این پروژه‌ها به اندازه انتقال آب ارس اهمیت ندارد و بر این اساس با هماهنگی وزارت نیرو تصمیم گرفته‌ایم که این پروِژه را با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اجرایی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اسکان غیررسمی و حاشیه‌نشینی را یکی دیگر از مشکلات مهم استان خواند و گفت: مناطق حاشیه‌نشین مستعد حوادث جبران‌ناپذیری است و ما وظیفه داریم در حد امکانات خود برای حل این مشکل تلاش کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های اجراشده برای حل مشکل حاشیه‌نشینی در تبریز، گفت: یک پروژه 5 هزار واحدی به وسعت 130 هکتار در تبریز آماده اجرا شده است که برای ساخت سه هزار واحد از آن با ستاد اجرایی فرمان امام به توافق رسیده‌ایم و برای دو هزار واحد باقی‌مانده نیز امروز تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) امضا خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) هم در این نشست از تکمیل 60 پروژه عمرانی و زیربنایی در استان آذربایجان شرقی توسط این قرارگاه خبر داد و گفت: 13 پروژه نیز در حال اجرا داریم.

سردار سعید محمد با تشریح روند اجرایی برخی از پروژه‌های در دست اجرا نظیر پروژه‌های بخش معدن، توسعه شهری، بهداشت و درمان، احیای دریاچه ارومیه، راه‌سازی و انتقال آب، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) آماده است تا در اجرای پروژه‌های مهم استان همکاری کرده و علاوه بر بودجه مصوب این پروژه‌ها، در تأمین منابع مالی آن از سایر محل‌های موجود اقدام کند.

وی همچنین بر اهتمام جدی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برای اجرای پروژه‌های انتقال آب ارس و ساخت دو هزار واحد مسکن برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین تبریز در کمترین زمان ممکن تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز بهره‌مندی از ظرفیت و توان مجموعه‌هایی مانند قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) را در شرایط کنونی ضروری دانست و گفت: مصمم هستیم بدون اینکه از ظرفیت بخش خصوصی کم کنیم، از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به دلیل تجربه‌های بسیار خوب آن در استان استفاده کنیم.

جواد رحمتی افزود: انتظار داریم رویکرد قرارگاه در اجرای پروژه‌های عمرانی استان، صرفاً رویکرد پیمانکاری نباشد و مشارکت در تأمین منابع مالی نیز مورد توجه قرار گیرد.

میرتاج‌الدینی و متفکر آزاد، نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به تجربیات ارزشمند قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در حوزه عمران و سازندگی، ابراز امیدواری کردند مشارکت این قرارگاه، موجب شتاب بیشتر در اجرای پروژه‌های مهم و زیرساختی استان شود.

در این نشست همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان درخصوص پروژه انتقال آب ارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان درخصوص پروژه ساخت مسکن برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین تبریز و شهردار تبریز درخصوص پروژه‌های توسعه شهری و نحوه مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در این پروژه‌ها به ارائه گزارش پرداختند.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌های همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در اجرای پروژه‌های انتقال آب ارس و ساخت واحدهای مسکونی برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین تبریز به امضای فرمانده این قرارگاه، استاندار آذربایجان شرقی و مدیران دستگاه‌های مربوط رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :