استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی از اجرای دقیق و جدی مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه در استان خبر داد و گفت: اجرای این محدودیت‌ها و در نتیجه کاهش روند شیوع بیماری کرونا، بدون مشارکت مردم و همت ویژه مسئولان قابل انتظار نیست.
کد خبر: ۹۱۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 19 November 2020

به گزارش تابناک محمدرضا پورمحمدی در بیست و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی در ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: این محدودیت‌ها از روز شنبه و همزمان با سراسر کشور متناسب با وضعیت هر یک از شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.


وی ادامه داد: روند فعلی شیوع بیماری کرونا، نگران‌کننده است و باید تمام تلاش خود را برای کاهش تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان و همچنین قطع زنجیره بیماری به کار گیریم.
 
پورمحمدی خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول برای اجرای صحیح محدودیت‌های جدید کرونایی در استان شد و اظهار داشت: از همه مردم انتظار داریم که علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در اجرای صحیح محدودیت‌ها، یاری‌گر ستاد کرونا باشند.
 
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌ها و محدودیت‌های ابلاغی از ستاد ملی کرونا باید به دقت در استان اجرا شده و در صورت بی‌توجهی مردم و اضناف به تذکرات گروه‌های نظارتی، با افراد خاطی برخورد شود.
 
پورمحمدی اظهار داشت: اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان صمت باید بیشتر از گذشته و با رویکرد اقناعی، بر روند تعطیلی گروه‌های شغلی از شنبه هفته آتی نظارت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی نیز در این جلسه با تشریح محدودیت‌های جدید کرونایی، گفت: تا زمانی که هیچ درمان قطعی برای بیماری کرونا کشف نشده، رعایت شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
 
علیار راستگو اظهار داشت: طرح جامع اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه به مدت دو هفته و متناسب با وضعیت شیوع بیماری در تمامی شهرهای استان اجرا می‌شود و استمرار این محدودیت‌ها نیز پس از پایان اجرای طرح و تصویب مجدد در ستاد ملی کرونا و استان امکان‌پذیر است.
 
وی با اشاره به تقسیم‌بندی شهرهای استان به سه وضعیت  زرد، نارنجی و قرمز، گفت: در شهرهای با وضعیت زرد، دو سوم، وضعیت نارنجی، یک دوم و وضعیت قرمز، یک سوم کارکنان، ملزم به حضور در ادارات بوده و بقیه کارمندان با اولویت زنان سرپرست خانوار، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند با موافقت مدیر مربوطه در خانه بمانند. دستگاه‌های خدمات‌رسان و دارای خدمات ضروری از  معافیت و محدودیت حضور کارکنان در ادارات، مستثنی هستند.
 
راستگو افزود: همچنین در شهرهای دارای وضعیت زرد، فقط مشاغل گروه چهار، وضعیت نارنجی، گروه‌های سه و چهار و وضعیت قرمز، گروه‌های دو، سه و چهار تعطیل خواهند بود و فعالیت کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی خصوصی در تمامی وضعیت‌ها به شکل مجازی و غیرحضوری انجام خواهد شد.
 
وی در ارتباط با ممنوعیت تردد در استان از روز شنبه نیز گفت: از شنبه آینده خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع خواهد بود و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند. از این تاریخ همچنین خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می شوند. از شنبه آینده همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گفت: وضعیت تمام شهرستان‌های استان، بالاتر از نارنجی است و باید محدودیت‌های جدید با دقت و حساسیت هرچه بیشتر اجرا شود.
 
محمدحسین صومی افزود: در 24 ساعت گذشته 240 نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان، بستری شده و 16 نفر نیز جان خود از دست داده اند.
 
وی از کاهش تعداد متوفیان کرونا نسبت به روزهای اخیر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در روزهای آتی و در صورت تحویل کیت‌های تشخیص به استان، شاهد افزایش تست‌ها و در نتیجه افزایش مبتلایان شناسایی‌شده به کرونا در استان باشیم.
 
صومی همچنین گفت: استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد بستری به ازای جمعیت، رتبه 15 کشور را دارا بوده و میانگین تعداد فوت ناشی از کرونا، 4.9 درصد و بهتر از میانگین کشوری است.
 
وی همچنین به تبیین و تشریح طرح ویژه مدیریت و مقابله محله‌محور با کووید 19 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بسیج پرداخت.
 
حبیب امین‌زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه از اقدامات انجام‌شده برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونا خبر داد و گفت: تا روز جمعه، مقدار قابل توجهی اکسیژن به استان وارد می‌شود و امیدواریم هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.
 
تطعیلی ناوگان حمل و نقل عمومی از ساعت 19 عصر از روز شنبه در تبریز ، تعطیلی تمام پارک‌ها و بوستان‌های تبریز و سایر شهرهای دارای وضعیت قرمز، افزایش نظارت بر اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در استان و ممنوعیت برگزاری هرگونه نمایشگاه عمومی و اختصاصی از مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در این جلسه بود.
 
فرماندار، شهردار و دادستان تبریز هم در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با مدیریت و مقابله با بیماری کرونا پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار