کد خبر: ۹۱۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 20 November 2020

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی ضمن انتقاد از تعیین مهریه های نجومی با اشاره به موضوع تعیین حکم حبس برای موضوع مهریه، گفت: معتقدیم جای بدهکار زندان نیست بلکه زندان جای بزهکار و جنایتکار است.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به موضوع مهریه، حواشی و موضوعات مرتبط با این امر اظهار داشت: در موضوع مهریه به چند اصل معتقد هستیم، یکی امر فرهنگ سازی است تا اینکه مهریه به صورت شرعی تعیین و اخذ شود، مهریه ۱۰۰۰ میلیاردی برای یک جوان که ۵۰ میلیون هم سرمایه ندارد هم باطل و هم خلاف شرع است.

وی ادامه داد: صدا وسیما، رسانه ها، علما و بزرگان باید این این امر را به مردم تفهیم کنند که تعیین مهریه های زیاد ۱۰۰۰ سکه و ۲ هزار سکه برای جوانی که برای مثال تازه از سربازی آمده، صحیح و شرعی نیست، البته مگر برای کسی که توان مالی آن را داشته باشد، اینکه می گویند مهریه را چه کسی داده چه کسی گرفته باید توجه کنند همه دادند و همه گرفتند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس با بیان این عقیده که معتقدیم جای بدهکار زندان نیست بلکه زندان جای بزهکار و جنایتکار است، تصریح کرد: شخصی که ندارد باید کاسبی کند تا هم خودش را سیر کند و هم دِین طلبکار را پرداخت کند، ما در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم در حال بررسی دقیق این موضوع هستیم و طرحی را در این خصوص تهیه کردیم و در حال تبیین موارد هستیم.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: معتقدیم اصل بر اعسار است، یعنی بدهکار تمکن مالی ندارد مگر اینکه طلبکار خلاف آن را ثابت کند، اما اگر ثابت شود که بدهکار تمکن مالی دارد و مال خود را به نام دیگری کرده تا دِین را پرداخت نکند با او برخورد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار