نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا بسیج با همتی بلند در صحنه عمل حاضر شده است و همه مسوولان با الهام از این تفکر می‌توانند از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کنند.
کد خبر: ۹۱۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 22 November 2020

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تبریک هفته بسیج و تبیین ویژگی‌های این تشکل مردمی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در این ایام بسیج با اخلاص در عمل و با نیت الهی در صحنه عمل وارد شد و با تلاشی عاشقانه و مومنانه با کارهایی همچون ضدعفونی معابر، تولید ماسک و توزیع بسته‌های معیشتی از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر دست‌گیری کرده است.

بسیجی سیاسی هست اما سیاست‌زده نیست

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جامعه از بسیج و تفکرات این تشکل مردمی انتظار دارد، اضافه کرد: از منظر رهبر معظم انقلاب، بسیجی سیاسی هست اما سیاست‌زده نیست، بسیجی مجاهد است اما این بدان معنی نیست که بسیجی افراطی و بی‌انضباط است.

وی ادامه داد: بسیجی عمیقاً متدین و متعبد هست اما متحجر و خرافی نیست، اهل تساهل در اصول نیست اما بسیجی اهل جذب است، بسیجی طرف‌دار علم است اما علم‌زده نیست، بسیجی متخلق به اخلاقی اسلامی است، اما ریاکار نیست.

بسیجی غیور، پاسدار خطوط فاصل بین حق و باطل است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بسیجی غیور، پاسدار خطوط فاصل بین حق و باطل است، گفت: بسیجی آبادگر دنیاست اما اهل دنیا نیست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه از منظر رهبر معظم انقلاب بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور هست، یادآور شد: بسیج بهترین مدافع اسلام و انقلاب بوده و این مهم را تاکنون در همه عرصه‌ها نشان داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: بسیج در جبهه‌های جنگ در داخل شهرها و در پایگاه‌های مقاومت نشان داد که بهترین مدافع نظام و انقلاب است و حتی دشمنان ما به این نکته اذعان دارد آن وقتی خیل بسیجیان با ایمان و شور و شوق به سمت هدفی در میدان جنگ سرازیر می‌شدند، هیچ نیروی نمی‌توانست جلوی آنها را بگیرد.

وی با یادآوری اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج اول انقلاب سنگر دفاع از انقلاب بودند، گفت: بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است، بسیج یعنی نیروی کارآمد کشور برای همه میدان‌ها که در هیچ کشوری چنین نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تا بسیج هست نظام و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان ما تهدید نخواهد شد، متذکر شد: این رکن اساسی است تا بسیج هست و تا این روحیه صدق و صفا و خدمت بی‌مزد و منت در میان مردم ما به‌خصوص در میان جوانان ما وجود دارد، دشمن نمی‌تواند هیچ‌گونه لطمه‌ای به نظام بزند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه حضور بسیج در هشت سال دفاع مقدس سرنوشت ایران اسلامی را تغییر داد، تصریح کرد: منظور از بسیج یعنی مردم؛ یعنی اگر مردم نبودند و به کمک سپاه و ارتش و نیروهای مسلح در آن دوران نمی‌رسند، معلوم نبود تکلیف امروز ما چه می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است، ادامه داد: همانطور که امام راحل فرموده‌اند "بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن همه مجاهدان از اولین تا آخرینش امضا کرده‌اند، امام خمینی (ره) همیشه می‌فرمودند که همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور شوم چرا که در این دنیا افتخارم این است که یک بسیجی هستم."

آل‌هاشم اضافه کرد: از منظر امام راحل بسیج اهل گمنامی و بی‌نشانی است، بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار