صفحه اینستاگرام مرزوبوم بخشی از کتاب کوهستان آتش کارنامه عملیاتی لشگر ۲۷ محمد رسول الله در ماموریت شناسایی محور بمو دربندی خان و نبردهای والفجر ۳ و ۴ را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۱۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 24 November 2020

به گزارش تابناک تبریز، در رابطه با روند مشارکت مستقیم عناصر فرقه تروریستی مجاهدین خلق در جنگ علیه ایران باید گفت: این روند عملاً از اردیبهشت سال ۶۰ در پی مذاکرات فشرده سه تن از اعضای مرکزیت این فرقه به نام‌های ابراهیم ذاکری، پرویز یعقوبی و مهدی ابریشم‌چی با افسران اطلاعاتی سپاه یکم ارتش بعث و مقامات عالی رتبه سازمان امنیت عراق به منظور فعال سازی پایگاه‌های نظامی مجاهدین خلق در کردستان عراق و راه اندازی یک ایستگاه فرستنده رادیویی موسوم به صدای مجاهد آغاز شد.

 پس از شورش مسلحانه سازمان در ۳۰ خرداد ۶۰ و فرار رجوی و بنی‌صدر به پاریس در ۹ مرداد همان سال، مجموعه ای از اطلاعات نظامی فوق العاده حساس نیروهای مسلح ایران در جبهه ها توسط بنی‌صدر با واسطه گری عناصر مرکزیت فرقه تروریستی مجاهدین خلق به مامورین اطلاعاتی مستقر در سفارت عراق در کشور بلغارستان تحویل داده شد.

معروف‌ترین این موارد که اسناد آن پس از سرنگونی رژیم صدام در سال ۱۳۸۲ و دسترسی خبرنگاران رسانه‌های دنیا به آرشیوهای فوق سری سازمان امنیت رژیم بعث افشا شد، مربوط است به لو دادن منطقه عملیاتی فکه جنوبی در اوایل زمستان ۱۳۶۱ که به ناکامی بزرگ ایران در عملیات والفجر مقدماتی در ۱۷ بهمن همان سال منجر شد

در حد فاصل تابستان ۶۰ تا اواخر بهار ۶۲، مجاهدین خلق برای خوش خدمتی به حامیان بعثی خود از شیوه نفوذ دادن عناصر رده پایین سازمان در یگان های رزم ایرانی، عمدتاً با پوشش سرباز وظیفه و بسیجی استفاده می‌کردند. نقش این عناصر نفوذی به خرابکاری و زدن ضربات کم دامنه به نیروهای ایرانی مستقر در خط محدود میشد. نظیر هدایت آتش توپخانه خودی بر سر نیروهای عمل کننده در عملیات مسلم بن عقیل یا جمع آوری اطلاعات میدانی و سپس پناهنده شدن به یگان های ارتش بعث، قبل از عملیات والفجر مقدماتی.

 اما پس از امضای قرارداد صلح سازمان با رژیم صدام،(زمستان ۶۱ در پاریس بین رجوی و طارق عزیز) از اوایل سال ۶۲ و مشخصاً با عملیات کوهستانی والفجر ۲ بود که عناصر سازمان رسماً در خطوط مقدم جبهه ارتش بعث حضور یافتند و از همین مقطع به بعد عملا نقش پیشمرگان افتخاری را برای یگان های رزمی ارتش متجاوز و صدام حسین در جنگ علیه ایران ایفا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار