مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از حل مشکل تامین برق و روشنایی واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی شهید سلیمی و شهید سلیمانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 28 November 2020
  عادل کاظمی در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص رفع مشکل برق شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای به ریاست استاندار محترم و با حضور رئیس محترم دادگستری، دادستان تبریز، جمعی از مدیران دستگاه اجرایی و تعدادی از صاحبان صنایع به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه، ضمن بررسی و پیگیری مسا‌ئل و مشکلات شهرک‌های صنعتی، تصمیمات مناسبی نیز به منظور رفع مشکل برق و بهبود وضعیت روشنایی شهرک‌های صنعتی شهید سلیمی و شهید سلیمانی اتخاذ شد و در این راستا این هفته بازدیدی میدانی با حضور جمعی از مدیران شرکت توزیع نیروی برق تبریز و شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی از این دو شهرک صنعتی به‌عمل آمد.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق تبریز، همواره در جهت تامین برق متقاضیان شهرک‌های صنعتی واقع در حوزه‌ کاری این شرکت برآمده است، تصریح کرد: احداث پست‌های فشار متوسط، احداث شبکه‌ 20 کیلوولت و احداث پست فوق توزیع 132 کیلوولت در شهرک شهید سلیمی با مشارکت برق منطقه‌ای آذربایجان از جمله اقدامات این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به بازدید از شبکه ۲۰ کیلوولتی مجتمع کارگاهی و زون دانش بنیان شهرک صنعتی شهید سلیمانی، متذکر شد: در این بازدید تصمیم‌هایی برای احداث شبکه‌ روشنایی و احداث پست‌های برق در شهرک شهید سلیمانی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طی این بازدید مقرر شد از طریق پیمانکار شرکت شهرک‌های صنعتی، تعداد هشت دستگاه پست هوایی به همراه شبکه‌‌ روشنایی معابر در شهرک شهید سلیمانی احداث و به بهره‌برداری برسد؛ ضمن اینکه با توسعه و ایجاد کارگاه‌ها به‌تدریج تعداد دیگری از پست‌های توزیع نیز در این شهرک احداث خواهند شد.

نصب 1010 کیلومتر کابل خودنگهدار در برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از نصب  یک‌هزار و 10 کیلومتر کابل خودنگهدار در حوزه کاری این شرکت خبر داد.

عادل کاظمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم شرکت توانیر در شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور، جایگزینی شبکه‌های فشار ضعیف (سیم مسی) با کابل خودنگهدار است، گفت: تاکنون برخی از شرکت‌های توزیع توانسته‌اند کل شبکه‌ فشار ضعیف سیم مسی خود را به کابل خودنگهدار تبدیل کنند، شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در راستای اهداف طرح‌ریزی شده توانیر اقدامات خود را هماهنگ کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی‌، ادامه داد: اوایل سال 98 از کل حدود  4 هزار و 300 کیلومتر شبکه‌ فشار ضعیف هوایی برق تبریز، تنها حدود 680 کیلومتر به‌صورت کابل خودنگهدار اجرا شده بود ولی با تلاش همکاران شرکت، موفق شدیم طول شبکه کابل خودنگهدار شرکت را به میزان یک‌هزار و 10 کیلومتر افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا پایان سال‌جاری حدود 350 کیلومتر از سیم‌های مسی شبکه را به کابل خودنگهدار تبدیل کنیم.

کاظمی ابراز امیدواری کرد که به منظور تحقق این اهداف از ظرفیت خریدهای منطقه‌ای، استفاده از پیمانکاران کلید دردست و دستمزدی بهره‌گیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در تشریح اهمیت نصب کابل‌های خودنگهدار در شبکه گفت: کابل‌های خودنگهدار، برخلاف سیم‌های مسی از ایمنی بیشتری در مقابل حوادث طبیعی برخوردار بوده و امکان اتصال آنها بسیار کم است و این کابل‌ها، امکان استفاده غیرمجاز از برق را نیز کاهش می‌دهند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار