وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه راه‌آهن تبریز یک مسیر برای خط اروپایی و شمال قفقاز است، گفت: اخیرا طبق تفاهم‌نامه روسیه و جمهوری آذربایجان منعقد کردیم که با بازسازی می‌توان مسیر ریلی نخجوان بازگشایی کرد.
کد خبر: ۹۲۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 22 December 2020

 محمد اسلامی امروز در آیین افتتاح آزادراه  20 کیلومتری تبریز_ سهند که 13 سال طول کشید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه با همت همه تلاش‌‌گران، مسوولان  و نمایندگان استان پیگیری شد امروز به بهره‌برداری رسید. 

وی با بیان اینکه این آزاد راه ۲۰ کیلومتری بوده و امید است تا گره بزرگ از ترافیک استان بردارد، گفت: استان آذربایجان‌شرقی در وزارت راه و شهرسازی یک منطقه کانونی ترافیکی برای ترانزیت کالا و مسافربری است، از این‌رو پروژه‌های زیادی را تا پایان دولت برای بهره‌برداری داریم. 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این استان راه‌آهن است که بتوان تا ایستگاه خاوران رساند که البته پیمانکار ایستگاه خاوران فعال بوده و مسوولان استان و وزارت‌خانه نیز پیگیر اتمام هستند. 

وی با تاکید بر اینکه راه‌آهن تبریز یک مسیر برای خط اروپایی و شمال قفقاز است، تصریح کرد: اخیرا طبق تفاهم‌نامه روسیه و جمهوری آذربایجان منعقد کردیم که با بازسازی می‌توان مسیر ریلی نخجوان بازگشایی کرد. 

اسلامی ادامه داد: با اینکه این مسیر کوتاه است ولی حجم آن زیاد می‌باشد و با تامین اعتبارات قطعا یک پروژه بزرگ و تاثیرگذار خواهد بود. 

وی به پروژه‌های ریلی، راهی از جمله تبریز به مرند، آزاد راه تبریز به ارومیه، بزرگراه تبریز به اهر، مراغه به هشترود، راه‌آهن سراب اردبیل اشاره کرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها تا پایان دولت و برخی‌ها بعد از دولت به اتمام خواهند رسید. 

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌ها با بیشترین پروژه آزادراه و بزرگراه است به طوریکه با توجه به کانونی بودن این استان در کنار استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل در شکوفایی کشور موثر واقع خواهد شد.

وی افزود: ۵۰۰ متر آب‌گذر در پل شهید کلانتری( ارومیه) ایجاد خواهیم کرد تا جلوی آسیب‌های دریاچه ارومیه جلوگیری شود.

به گزارش تابناک تبریز از فارس،وی تصریح کرد: این یک ضرورت است که با تمام کردن تونل تونل انتقال آب و پر شدن دریاچه ارومیه و بالا آمدن آب، ساخت آب گذر این پروژه نیز هرچه زودتر شروع شود. طبیعی است که با شروع این کار باید بخش عبور و مرور قطع شود تا با یک کار اجرایی سریع این آب گذر شروع شود. امیدواریم برای جلوگیری از آسیب ها به منطقه با تاکید شخص رئیس جمهور و تاکید دولت برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه و احیای دوباره آن، این اقدام برای ساخت آب گذر نیز عملیاتی شده و کار انتقال آب توقفی ایجاد نکند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار