رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: در این مملکت هر کسی برای دیده شدن به دیگران حمله می‌کند / نقل قول جنجالی رسایی از هاشمی رفسنجانی در مورد انتخابات و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 29 December 2020

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

در این مملکت هر کسی برای دیده شدن به دیگران حمله می‌کند

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: «متاسفانه در این مملکت شیوه‌ای برای دیده شدن وجود دارد و آن اینکه هر کسی می‌خواهد دیده شود، دیگران را مورد هجمه قرار می‌دهد و حاشیه ساز می‌شود. آقای احمدی نژاد هم همین شیوه را به کار می‌گرفت. اخیرا دیدیم که آقای فتاح نیز در رسانه ملی همین شیوه را به کار گرفت و البته بعد هم عذرخواهی کرد». وی با تاکید بر اینکه «پسندیده نیست برای مطرح کردن خودمان دیگران راه هدف قرار دهیم» گفت: « ما باید به صورت اثباتی حرف بزنیم و هرکسی باید آنچه دارد، عرضه کند». این چهره میانه‌رو اصولگرا ادامه داد: «فارغ از این بحث‌ که حرف‌های آقای ضرغامی صحت دارد یا خیر، به نظر می‌رسد که با نزدیک شدن به فضای انتخاباتی 1400 ، هرازچندگاهی شاهد این گونه رفتارها خواهیم بود و برخی افراد برای مطرح کردن خود دیگران را نفی می‌کنند».

کنعانی مقدم در پاسخ به اینکه تاثیر این رویکرد بر افکار عمومی چیست، گفت: «به نظر من افکار عمومی به اندازه کافی از این حرف‌ها در شبکه‌‌های خبری داخلی و بیگانه هر روز می‌شنود لذا این رویه باعث نمی‌شود که گوینده این مسائل بتواند جذب آرا کند». وی همچنین گفت: «قطعا کسی که می‌خواهد خود را در جامعه مطرح کند، باید حرفی برای گفتن داشته باشد، تنها از این طریق است که می‌تواند آرای مردم را جذب کند. اینکه فقط با نفی دیگران بخواهیم خودمان را اثبات کنیم، شیوه غلطی است. بعضا افراد درباره کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که حتی رقیب آنان هم نیستند اما اگر در رابطه با رقیب این حرف‌ها بیان می‌شود لازم است که افکار عمومی را قانع کنند که این صحبت‌ها برای بهبود اوضاع است نه به هم‌ زدن اوضاع».

زمان احتمالی نتیجه‌گیری مجمع تشخیص درباره FATF

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از احتمال اعلام نتایج بررسی این مجمع نسبت به لوایح مرتبط با FATF در بهمن خبر داد.سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روند بررسی لوایح مرتبط با FATF در این مجمع گفت: فعلا جلسات کارشناسی آغاز شده است.وی افزود: نتیجه بررسی کارشناسان برای تصمیم گیری به صحن مجمع خواهد رفت و نهایتا فکر می‌کنم در بهمن ماه نتیجه آن روشن شود.لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور در ۲۴ آذر ماه از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

علی مطهری دلایل ردصلاحیتش را علنی کرد؛ گفتند نظرم خلاف نظر رهبری است

نایب رئیس مجلس دهم در واکنش به سخنان سخنگوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیتش تاکید کرد که این مطالب درست نیست و پیشتر نیز به آنها پاسخ داده است.علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این که «دلیل رد صلاحیت آقای مطهری موضوعات اقتصادی نبوده است بلکه دلایل دیگری مطرح بوده که به خودشان گفته‌ایم. با یکی از اعضای شورای نگهبان صحبت کردند. از ایشان خواستیم اجازه دهند گفت‌وگوها با دوربین ثبت و ضبط شود، اما آقای مطهری اجازه ندادند. بهترین راه این بود که اجازه می‌دادند آن گفت و گو ضبط شود تا امروز شاهد این اختلافات نباشیم.» آقای کدخدایی پیش‌تر و در زمان انتخابات مجلس یازدهم نیز این مطالب را عیناً مطرح کرده بودند و من جواب ایشان را همان زمان دادم اما تعجب می‌کنم چرا دوباره این مطالب را بیان کرده‌اند.وی افزود: زمانی که هیات نظارت بر انتخابات مرا رد صلاحیت کرد، شورای نگهبان از بنده دعوت کرد که برای صحبت کردن به آنجا بروم. یکی از اعضای حقوقدان شورا و کارشناس پرونده در جلسه حضور داشتند. بعد از بحث‌های متفرقه خصوصا درباره نحوه بررسی صلاحیت‌ها، وارد موضوع شدیم. آن عضو حقوقدان سه نمونه از اظهارنظرهای من را مطرح کردند و نسبت به آنها اعتراض داشتند و من بر درستی هر سه مورد تأکید کردم.نایب رئیس مجلس دهم ادامه داد: یکی از مطالبی که ایشان معتقد بودند که نباید می‌گفتم این بود که در نطق خود در مجلس نهم گفته بودم «نهم دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است.» ایشان گفتند این خلاف نظر رهبری است. گفتم اولاً خلاف نظر ایشان نیست. ثانیا من نظر خودم را گفتم. وی ادامه داد: مورد بعدی سخنی بود که درباره مرحوم ابراهیم یزدی گفته بودم که «ما با او برخورد خوبی نکردیم و به زندان انداختن آن پیرمرد کار درستی نبود.» آن عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت «این موضوع را نباید مطرح می کردید، چرا که برخورد با آقای یزدی موضع نظام بوده است.» من پاسخ دادم که این موضع را قبول ندارم. موضوع دیگری که مطرح کردند مساله رفع حصر خانگی بود. ایشان می‌گفت «چرا راجع به رفع حصر صحبت کرده‌ای؟ باید می گفتی پس از اطلاع از نظر رهبری نظر من عوض شد.» گفتم من نمی‌توانم دروغ بگویم.

مطهری یادآور شد: پس از این گفت‌و‌گو، عضو حقوقدان شورای نگهبان را مورد عتاب قرار دادم و گفتم «متأسفم که شما با چنین افکاری عضو شورای نگهبان هستید. حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت و من امروز این حرف‌ها را از شما می شنوم.» بعد بلند شدم و جلسه را ترک کردم.وی تصریح کرد: اصلاً هیچ حرفی از این که فیلمبرداری انجام و گفت‌وگو ثبت و ضبط شود مطرح نبود. نمی‌دانم آقای کدخدایی این حرف‌ها را از کجا آورده‌اند.نماینده پیشین مجلس گفت: فقط زمانی که از جلسه خارج شدم به من گفتند که آن طرف فضای مصاحبه فراهم است، اگر می خواهید، مصاحبه کنید که من نیازی به مصاحبه ندیدم و با خودم گفتم اگر مصاحبه کنم و شرح جلسه را بگویم برای شورای نگهبان گران تمام می‌شود. به هرحال دلایلی که به من گفتند همین‌ها بود و چیز دیگری به من نگفتند.وی با بیان اینکه من هنوز سر در نیاورده‌ام که آقای کدخدایی این حرف‌ها را از کجا می زنند و در حالی که یک بار پاسخ داده‌ام بار دیگر آن را تکرار می‌کنند، گفت: عضو حقوقدانی که با من گفت‌وگو کرد آقای کدخدایی نبود و من نمی‌خواهم اسمی از او ببرم.

نقل قول جنجالی رسایی از هاشمی رفسنجانی در مورد انتخابات

رسایی زمانی در مصاحبه ای مدعی شد که هاشمی رفسنجانی به مشارکت پایین در انتخابات معتقد بود.رسایی نماینده جنجالی و اسبق مجلس زمانی در گفت‌وگو با حسین دهباشی تحلیلی را منتسب به هاشمی‌رفسنجانی ارائه کرده و گفته بود: «مشارکت وقتی بالا می‌رود، خروجی صندوق از دست ما خارج می‌شود. اگر ما مشارکت را معمولی نگه داریم و تنها متدینین و حزب‌اللهی‌ها که معمولا با گوشه چشم اشاره کنیم به چه کسی رأی بدهند، مشارکت داشته باشند؛ ما هم دموکراسی را داریم که واقعا دموکراسی است و تقلبی در آن نیست و هم اینکه صندوق مدیریت می‌شود و کشور دست کسی می‌افتد که فکر می‌کنیم بهتر می‌تواند کشور را اداره کند. مشارکت اگر بالا برود از صندوق چیزی درمی‌آید که ما نمی‌خواهیم؛ پس باید تلاش کنیم مشارکت پایین باشد. مشارکت که پایین باشد ما برنده هستیم». رسایی گفته بود که اصولگرایان هم بعدا به همین تئوری معتقد شدند.

کنایه عبدی به سخنگوی شورای نگهبان

عباس عبدی با انتشار توئیتی به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت ها در انتخابات ۱۴۰۰ واکنش نشان داد.عباس عبدی، روزنامه‌نگار، پژوهشگر و فعال سیاسی در توئیتی در واکنش به اظهارات جنجال برانگیز سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود ممکن است مردم یک قاتل را انتخاب کنند، نوشت: «تا حالا می‌گفتند قاتل‌ها را اعدام می‌کنند، نگو صاف صاف می‌چرخیدند و در انتخابات شرکت می‌کردند و کسی خبر نداشته. به علاوه مردمی که به قاتل بالفعل رای دهند حتی اگر قاتل را هم رد صلاحیت کنید، به یک قاتل بالقوه رای خواهند داد.

کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات میان دوره‌ای مجلس تکذیب شد

معاون سابق قوانین مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون شایعه برخی سایت های خبری مبنی بر کاندیداتوری رضایی در انتخابات میان دوره ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران، تاکید کرد: این شایعه را صد درصد تکذیب می کنم.امیدوار رضایی، معاون سابق قوانین مجلس، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، در پاسخ به سوالی پیرامون شایعه برخی سایت های خبری مبنی بر کاندیداتوری رضایی در انتخابات میان دوره ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران، تاکید کرد: این شایعه را صد درصد تکذیب می کنم. دکتر محسن رضایی در حال گرفتن نظرات و پیشنهادات کارشناسان، صاحبنظران و نخبگان کشور درخصوص سیاستهای کلی برنامه هفتم است که پس از تصویب مجمع تشخیص و مقام معظم رهبری، مبنای اداره کشور در دولت آینده و مجلس خواهد بود و اساساً ایشان ضرورتی برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی بیند.رئیس اسبق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به تخریب های اخیر علیه محسن رضایی گفت: موج تخریبی که از لندن علیه دکتر رضایی شروع شده، بیانگر آن است که آنها مطمئن شده اند اگر ایشان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، چون متخصص اقتصاد و به مسائل امنیتی و دفاعی نیز مسلط است، با استقبال مردم مواجه می گردد و سکان دولت را به دست می گیرد و اروپا و امریکا را وادار می کند که به تعهدات خود عمل کنند، لذا فتنه ها و برنامه های بیگانگان را خنثی و آنها را به رفتار مودبانه در مقابل ملت بزرگ ایران وادار خواهد کرد. محسن رضایی اقتصاد ملی ایران را تقویت و تحریمها را خنثی می کند و در چنین شرایطی بدخواهانِ ملت ایران دست خالی و سرافکنده خواهند شد.

اعتراض اعضای کمیسیون تلفیق به نامه روحانی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اکثر اعضای کمیسیون تلفیق نسبت به نامه رئیس‌جمهور برای اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معترض هستند. حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: اکثر اعضای کمیسیون تلفیق نسبت به نامه رئیس‌جمهور درباره اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معترضند. وی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق این نحوه اصلاح را نادرست می‌دانند و از این نحوه عملکرد به دولت درباره اصلاح بودجه ناراضی و ناراحت هستند و در نطق‌ها و تذکرات خود این موضوع را اعلام می‌دارند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز سه‌شنبه ۹ دی ماه ۹۹ در نامه‌ای به رئیس مجلس اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دولت را به اطلاع مجلس رساند.

ادعای وزیر سابق اطلاعات درباره عامل ترور شهید فخری‌زاده

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه عامل وابسته به رژیم صهیونسیتی ترور شهید فخری زاده ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از کشور خارج شده بود، گفت: طبق اسناد موجود کاندیدایی که در سال ۸۸ پیش از آغاز شمارش آراء ادعای پیروزی کرد، دشمن پیش از انقلاب روی وی سرمایه‌گذاری کرده بود. حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ایام الله ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی در مصلای سلمان فارسی اندیشه اظهار کرد: در خصوص شهادت شهید فخری زاده عامل ترور وابسته به رژیم صهیونیستی عملیات ترور را طراحی می‌کند و ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از کشور خارج می‌شود.وی گفت: در خصوص ترور شهید فخری زاده برخی فقط نقاط ضعف موضوع را دیدند اما باید ببینیم که چرا دشمن به دنبال ترور فخری زاده‌ها و سلیمانی‌هاست و این دلیلی جز قدرتمندی انقلاب اسلامی ندارد.

عضو مجمع تشخیص: معایب FATF از محاسنش بیشتر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر اعضای مجمع در خصوص لوایح FATF گفت: قبلاً نظر خود را اعلام کرده و گفته‌ام که نظر من عوض نمی‌شود، فکر نمی‌کنم نظر آقایان دیگر هم در این زمینه عوض شده باشد.آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با مهر، در رابطه با ارزیابی و پیش بینی خود از تمدید بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام و سرنوشت این لوایح اظهار داشت: لوایح FATF در کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن به صحن علنی می‌آید. وی تاکید کرد: خیلی نمی‌شود پیش بینی کرد که چه نتیجه‌ای در خصوص لوایح FATF حاصل خواهد شد؛ اما بنده قبلاً نظر خود را اعلام کرده و گفته ام که نظر من عوض نمی‌شود، فکر نمی‌کنم نظر آقایان دیگر هم در این زمینه عوض شده باشد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: معایب لوایح FATF از محاسنش بیشتر است و در مورد اشکالاتی هم که وجود داشت، بارها گفته شده و همه شنیده اند. اما اینکه این لوایح چه سرنوشتی خواهند داشت را نمی‌توانم پیشگویی کنم.

درخواست کنایه آمیز صادقی از کدخدایی

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم که در انتخابات اخیر مجلس رد صلاحیت شد به سخنان تازه کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان واکنش نشان داد.محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم، در حساب توییتری خود در واکنش به اظهارات تازه سخنگوی شورای نگهبان نوشت: «من به آقای کدخدایی وکالت و اختیار تام می‌دهم مستنداتی (اعم از قتل، قاچاق مواد مخدر، فساد، اختلاس) که موجب رد صلاحیت اینجانب در انتخابات اسفند ۹۸ شد را بدون کم و کاست منتشر کنند.»عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گویی در مورد عدم انتشار دلایل رد صلاحیت ها و جلساتی که در این خصوص برگزار می شود گفته است: «قانون می‌گوید پرونده افراد محرمانه است؛ بنابراین ما با درخواست فرد هم نمی‌توانیم آن را مطرح کنیم. اگر قانون اصلاح شود و این بار از روی دوش ما برداشته شود، ما می‌توانیم این جلسات را در حضور رسانه‌ها برگزار می‌کنیم. »

متهم حمله به سفارت عربستان همه چیز را تکذیب کرد

حسن کردمیهن در پیامی اینستاگرامی می‌گوید، در زمان حمله به سفارت عربستان در سوریه بوده است. او مدعی است که بخشی از فایل‌های صوتی منتشر شده از او در آن زمان دستکاری شده و مربوط به زمان دیگری بوده است.

انگلیس: تعهدی برای حمایت از نازنین زاغری نداریم

وزارت خارجه انگلیس با وجود آنکه کشورش در گذشته فشار زیادی بر تهران برای آزادی «نازنین زاغری» آورد، اما اکنون اعلام کرده است که لندن تعهدی برای حمایت از نازنین زاغری ندارد.به گزارش دیلی میل، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد آن دسته از شهروندان بریتانیایی که در کشورهای دیگر بازداشت می‌شوند هیچ حقی را برای دولت لندن برای حمایت از آنها ایجاد نمی‌کند.این موضوع به طور خاص در نامه‌ای به اطلاع وکلای «نازنین زاغری» رسیده است.وزارت خارجه انگلیس به وکلای این فرد اعلام کرده است که «اعطای حمایت دیپلماتیک به زاغری تعهد خاصی را برای دولت لندن ایجاد نمی‌کند».نازنین زاغری تبعه ایرانی– انگلیسی در سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام بازداشت شد و اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت خود است.دولت انگلیس در پنج سال گذشته از تمام ابزارهای ممکن برای تضمین آزادی زاغری استفاده کرد اما موفق به چنین کاری نشد.

بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می‌شود

سید حمید حسینی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: پرداخت بدهی عراق به ایران، به صورت تهاتر انجام شده است و به زودی وارد کشور می‌شود. ایران، بخشی از بدهی عراق بابت خرید برق را کالا خریداری کرده که تا چند روز آینده این محموله وارد خاک کشور خواهد شد./ایرنا

با هر گونه گرانفروشی نان برخورد می‌شود

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: قیمت نان تغییری نیافته است و مردم در صورت گرانفروشی تخلف را به سامانه «۱۲۴» اطلاع دهند تا توسط تعزیرات با نانوایی متخلف برخورد شود. اتحادیه نانوایان تهران برای افزایش قیمت نان درخواستی داده و این درخواست فقط در حال پیگیری و بررسی است. درخواست اتحادیه نانوایان تهران در کمیته کارشناسی بررسی و در صورتی که درصدی برای افزایش قیمت در نظر گرفته شود، در آن زمان قیمت نان ابلاغ می‌شود. بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت تهران به تخلفات نانوایی‌هایی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند، رسیدگی و در صورت اثبات گرانفروشی مسئول آن واحد صنفی را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد./ایرنا

وزیر گردشگری: بلیت هواپیما گران شد نتوانستیم به نمایشگاه‌های خارجی برویم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره دلایل برگزار نشدن نمایشگاه‌های خارجی گفت: تا قبل از گران شدن نرخ ارز در بخش گردشگری عمده هزینه‌ها را خود فعالان گردشگری تامین می‌کردند و ما حداکثر برای تامین زمین نمایشگاهی یک کمکی به این فعالان می‌کردیم. متاسفانه با توجه به اینکه نرخ ارز و بلیت هواپیما شدیداً افزایش پیدا کرده و در بسیاری اوقات بودجه ما ثابت و حتی کاهش داشته، نمی توانیم فعالان صنایع دستی را با هزینه وزارت‌خانه به نمایشگاه‌های خارجی اعزام کنیم./تسنیم

مردم می توانند یک قاتل را هم به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند

صادق زیبا کلام، در توئیتی در واکنش به اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نوشت: جناب آقای دکتر عباسعلی کدخدایی بزرگوار، حق انتخاب آزاد مردم، بنیادی ترین اصل دمکراسی یا مردمسالاری است. نه اینکه حکومت (بخوانید نظارت استصوابی)، قیم گونه به مردم بگوید به چه کسانی می توانند رای دهند. حق انتخاب آزاد یعنی اینکه مردم می توانند یک قاتل را هم انتخاب نمایند.

فتوای بی سابقه رهبر انقلاب درباره سردار سلیمانی /بدن حاج قاسم چند تکه شده بود؟

سردار باقرزاده گفت: در روزی که قرار بود نماز بر پیکر مطهر شهید سلیمانی به اقامت حضرت آقا در دانشگاه تهران برگزار شود، خدمت حضرت آقا عرض کردم آقا ما در شب گذشته برای آماده‌سازی پیکر مطهر شهدا اقدام کردیم. نمی‌شد آنها را غسل بدهیم، تیمم داده و تجهیز شدند. در آماده‌سازی این پیکرها خیلی اذیت شدیم. به این معنا که به سختی تکه پاره‌های این پیکرها را جمع و جور کردیم. گوشت‌های پراکنده را سامان دادیم تا بتوانیم در قالب یک پیکر درآورده و آنها را در تابوت قرار دهیم. آقا فرمودند «شما به زحمت افتادید اینها شهید معرکه بودند» یعنی غسل و کفن نداشتند. در حقیقت این همه بحثی که ما کردیم، دیدیم با یک فتوای فقهی یکدفعه فضا عوض شد و این شهیدان به حکم «لایغسل و لایکفن» نیازی به غسل و کفن نداشتند. /تسنیم

زمان اعلام تصمیم مجمع تشخیص درباره لوایح FATF

سید مصطفی میرسلیم گفت: در حال حاضر در مجمع تشخیص، در کمیسیون مشترکی مشغول بررسی کارشناسی مجددیم. به نظر اینجانب تصویب دو لایحۀ باقی مانده در مجمع چندان محتمل نیست، زیرا FATF قطعا ابزار خوبی در اختیار دشمن ما برای جلوگیری ما از دور زدن تحریم‌های سبعانۀ اوست./ایسنا

انتصاب پنهانی چمران به مشاورت رئیس مجلس

در هفته جاری «مهدی چمران» به عنوان «مشاور رییس مجلس» در امور «شوراهای اسلامی شهر و روستا» انتخاب شده است. این انتخاب در جریان مراسمی که در مجلس برگزار شده، صورت گرفته اما هنوز مشخص نیست که چرا قالیباف و یارانش حاضر به اعلام رسمی انتصابات خود نیستند. قرار گرفتن او کنار قالیباف از عزم رییس مجلس برای افزایش سهم خود در لیست اصولگرایان برای تصاحب شورای شهر آینده تهران و البته شهرداری حکایت دارد./اعتماد

هفت‌ تپه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی را به شش میلیارد فروخته‌اند

احمد نادری، نماینده تهران در مجلس گفت: ماجرا از این قرار است که یک ابرمتهم ارزی حدود یک‌ و‌ نیم میلیارد دلار ارز می‌ گیرد که از خارج کالای اساسی وارد کند؛ اما او پول را سریع به ریال تبدیل کرده و هیچ کالایی را وارد نمی‌ کند. این پول در کشور چرخش کثیف داشته و با شش‌‌ میلیارد تومان از آن کارخانه عظیم نیشکر هفت‌تپه را که ۲۴۰۰ میلیارد تومان می‌ارزیده، خریده است. یعنی در سال ۱۳۹۴، این شرکت را ۲۱۰ میلیارد تومان فروخته‌ اند اما این خریدار، نهایتا بیشتر از شش‌ میلیارد تومان نداده. هفت‌تپه جز کارخانه‌ها، ماشین‌آلات و ابزارها ۳۰هزار هکتار زمین هم دارد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار