رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان‌ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه دو برابر شود که البته نتیجه تست همه این افراد مثبت نیست.
کد خبر: ۹۳۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 09 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین صومی امروز در جلسه طرح بسیج محله‌محور برای مقابله با بیماری کرونا (طرح شهید سلیمانی) با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و عوامل دخیل در مبارزه با بیماری کرونا، از فوت 4 بیمار مبتلا به کرونا در استان در 24 ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: براساس آمار روز گذشته، ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۰ نفر نیز ترخیص شدند.


وی افزود: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۱۱ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۷۶ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.

صومی یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان‌ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه دو برابر شود که البته نتیجه تست همه این افراد مثبت نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت خوب است و پیشگیری و کنترل انجام شده ولی باید همچنان از عادی‌انگاری واهمه داشت.

صومی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۷۵۰ تست پی‌سی‌آر و ۱۵۰ تست رپید در استان انجام می‌شود، افزود: انتظار داریم تعداد تست روزانه به یک هزار و ۸۰۰ برسد تا مطمئن شویم تمام افراد مبتلا و بیمار در جامعه شناسایی شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :