مشاهدات میدان نشان می‌دهد که همچنان مسئله کمبود و گرانفروشی روغن خوراکی در بازار تبریز به یکی از دغدغه‌های مهم مردم تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۳۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 10 January 2021

در روزهای اخیر باز هم موضوع کمبود روغن در مغازه‌ها، گران فروشی و همچنین کم یاب شدن برندهای محبوب در بازار تبریز مطرح شده و خانوارها در حین مراجعه به مغازه ها و فروشگاه‌ها اغلب با افزایش قیمت و نبود برند مورد علاقه خود مواجه می‌شوند.

نائب رئیس اتاق اصناف تبریز در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که کمبود واقعی در بحث روغن وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس جامعه آماری طی 9 ماهه سال جاری ۱٫۵ برابر سال گذشته روغن وارد بازار شده است؛ ولی به دلیل ضعف مدیریت در شبکه توزیع و بار روانی قضیه، اشتیاق به خرید افزایش یافته و همین عوامل باعث شده تا کمبود در بازار احساس شود.

محمدعلی صدیقی با بیان این‌که به طور کلی بیشتر از نیاز مصرف سرانه نسبت به جمعیت‌مان روغن خوراکی وارد بازار شده است، گفت: امسال دو برابر بیشتر از سال گذشته روغن توسط کارخانه‌های روغن به بازار عرضه شده است، اما از ترس این‌که روغن یافت نمی‌شود تقاضای کاذب ایجاد شده و مردم بیشتر از نیاز خود خریداری کرده و حتی نیاز چندین ماهه خود را دپو کرده‌اند.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به این‌که مواد اولیه روغن وارداتی است به دلیل ضعف مدیریتی و تحریم‌های ظالمانه، تولید آن با اختلال مواجه شده بود.

به گفته وی، همچنین یک سری عوامل دولتی نیز در این موضوع تاثیرگذار است؛ چراکه هماهنگی لازم بین دستگاه‌های زیربط وجود ندارد و در بحث ترخیص از گمرک نیز با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

وی متذکر شد: بخش دیگری از مشکلات موجود در بحث روغن نیز عدم نظارت کافی است و هر کسی در نوبه خود تخلف می‌کنند و در این میان برخی مافیای روغن سود می‌برند.

صدیقی با بیان این‌که قیمت واقعی روغن حدود ۶۰ هزار تومان است، گفت: به دلیل بار روانی مسئله و افزایش تقاضای کاذب برخی فروشگاه‌ها تخلف کرده و با قیمت‌های ۱۳۰ الی ۱۶۰ هزار تومان توزیع می‌کنند که به هیچ عنوان این قیمت‌ها قابل قبول نیست و مردم باید این گرانفروشی‌ها را به اتاق اصناف اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار