طبق نقشه شاخص کیفیت، هوای منطقه ای که ورزشگاه آزادی در آن واقع شده ، آلودگی شدید ۱۵۱ الی ۱۷۸ را نشان داده که نگران کننده است. آیا جان بازیکنان، مربیان ، داوران و عوامل برگزاری برای مدیران مهم است؟
کد خبر: ۹۳۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 10 January 2021

شهرآورد شماره ۹۴ پایتخت ایران قرار است عصر فردا برگزار شود اما آلودگی هوای تهران برای عبور و مرور عادی هم خطرناک است چه رسد به فعالیت شدید ورزشی.

به گزارش تابناک ورزشی، عبور شاخص آلودگی هوا از مرز ۲۰۰ واحدی در شمال شرق تهران و خطر زیاد برای تمامی گروههای سنی، باعث شده تا احتمال لغو و تعویق دربی مطرح شود.

در حالیکه به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقه نیز همچون دربی قبلی سرخابی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، و خطری تماشاگران تلویزیونی را تهدید نمی‌کند، اما سلامت خود بازیکنان و مربیان و داوران در کنار عوامل مختلف برگزاری این بازی هم اهمیت دارد.

فوتبالیست ها و مربیان و داورها هم انسان هستند و تنفس زیاد ناشی از فعالیت حرفه‌ای در میدان مسابقه، می تواند تندرستی آنها را به خطر بیندازد.

لغو دربی تهران به دلیل آلودگی شدید هوای پایتخت؟ / وضعیت قرمز می‌ماند یا هوا آبی می‌شود؟

طبق اطلاعات منتشر شده از اوضاع هوای تهران، هم اکنون منطقه دارآباد با شاخص ۲۰۴ واحدی در وضعیت بنفش قرار گرفته است.
همچنین منطقه ۱۶ تهران با شاخص ۶۴ واحدی کمترین آلایندگی در سطح تهران را دارد. شاخص بین ۵۱ تا ۱۰۰ واحد هوای سالم و شاخص بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ وضعیت بسیار ناسالم محسوب می‌شود.

هوای منطقه ای که ورزشگاه آزادی در آن واقع شده ، آلودگی شدید ۱۵۱ الی ۱۷۸ را نشان داده که نگران کننده است.

در حالی که برای این بازی بلیت فروشی صورت نگرفته و لغو این تقابل حساس، آسیبی به کسی نمی رساند ، باید دید ستاد هوای پایتخت در نهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد؟

شاید یک روز عقب انداختن زمان مسابقه، به کسی ضربه ای وارد نکند و هوای تهران از بن بست قرمز فعلی عبور کرده و آبی شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار