مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی:
کد خبر: ۹۳۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 11 January 2021

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در راستای حفظ محیط زیست، نیازمند حمایت همه ارگان‌ها به خصوص دستگاه قضایی هستیم.

حسن عباس نژاد در دیدار با بابک محبوب علیلو دادستان مرکز استان، با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های کلی محیط ‌زیست در زمینه حفظ محیط ‌زیست، اظهار کرد: جایگاه محیط ‌زیست در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین سیاست‌های کلی نظام و چشم‌انداز 20 ‌ساله کشور تدوین‌ شده است و رهبر معظم انقلاب نیز در همین زمینه و در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی محیط‌زیست را ابلاغ کرده‌اند.

وی افزود: سلامت محیط ‌زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه‌ ریزی‌ شده و پایدار تضمین شود اما به این شرط که همه در این امر سهیم باشند و تنها محدود به سازمان حفاظت از محیط ‌زیست نشود.

وی گفت: حفظ محیط ‌زیست در یک مفهوم به معنی حفظ زندگی است، بنابراین توجه به اجرای سیاست‌های کلی حفظ محیط‌ زیست یک اصل بوده و رهاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک و هوا، احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تبریک انتصاب مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان، گفت: سلامت مردم و محیط زیست یکی از مصادیق مهم حقوق عامه است و ما در این زمینه با کسی مماشات نمی‌کنیم و در کنار این موضوعات نیز از رونق تولید و اشتغال نیز حمایت کرده و سعی می‌کنیم تا به یک نقطه تعادل برسیم که هیچکدام از این دو موضوع آسیب نبیند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو افزود: دستگاه قضایی به موضوع حفظ محیط زیست به عنوان انفال الهی و سلامت مردم حساس است و ما در این موضوع هم ورود جدی داشتیم و دغدغه‌های مردم و ما باید در این زمینه رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار