مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی هم از افزایش درآمدهای وصولی استان در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان درآمدهای مصوب استان در سال جاری، 4200 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 3500 میلیارد از این رقم تحقق یافته است.
کد خبر: ۹۳۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ 24 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار داشت: متأسفانه فضای جامعه به نحوی است که نقطه‌ضعف‌ها پررنگ شده و نقطه‌قوت‌ها خیلی کم مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: لازم است دستاوردها و کارهای بزرگ دولت به مردم گفته شود و دستگاه‌های اجرایی بویژه صداوسیما باید برای اطلاع‌رسانی این دستاوردها برنامه‌ریزی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه، به مبنا قرار گرفتن وصول درآمدهای مالیاتی در تخصیص اعتبارات استانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سایه تعامل حوزه مالیاتی استان با صنعت‌گران و بخش خصوصی، میزان تحقق درآمدهای مالیاتی استان به رغم شرایط سخت اقتصادی، جلوتر از زمان‌بندی است.

وی درخصوص درآمدهای غیرمالیاتی نیز خواستار بررسی عدم تحقق این درآمدها و ایفای تعهدات دستگاه‌های استانی نسبت به وصول این درآمدها در دو ماه پایانی سال شد.

پورمحمدی درخصوص مسائل و مشکلات صنایع داروسازی استان نیز گفت: صنعت داروسازی از پیشران‌های اقتصادی استان است ولی آن‌چنان‌که باید به این صنعت توجه نشده است.

وی بر تسهیل زمینه فعالیت، توسعه و صادرات واحدهای داروسازی استان از سوی دستگاه‌های مسئول تأکید کرد و گفت: داروسازی از صنایع ارزآور است و با توجه به اینکه آذربایجان شرقی محور توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است، لازم است زمینه صادرات محصولات دارویی به این کشورها بیش از پیش فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات صنعت داروسازی استان، گفت: عدم تخصیص ارز، مقررات سازمان‌ها، مشکلات گمرکی و بانکی، کمبود نقدینگی و تأمین مواد اولیه از مهم‌ترین مشکلات این صنعت است.

حبیب امین‌زاده میزان فروش 5 واحد بزرگ داروسازی در استان را در سال جاری، 1500 میلیارد تومان و میزان صادرات آنها را 312 هزار دلار اعلام کرد و گفت: این آمارها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی هم از افزایش درآمدهای وصولی استان در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان درآمدهای مصوب استان در سال جاری، 4200 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 3500 میلیارد از این رقم تحقق یافته است.

علی‌اصغر عباس‌زاده گفت: در این مدت، 3300 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش داشته است.

معاون سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از پروژه‌های مصوب جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان در سال 1400 ارائه کرد.

در این جلسه همچنین 9 مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان تصویب و گزارش طرح هادی شهر هوراند ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار