نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مادران و همسران شهدا پرچمدار ایثارگری برای حفظ و حراست از انقلابند و خانواده‌ها و فرزندان شهدا در میدان جهاد و در میدان کار برای اسلام تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 08 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در هشتمین جشنواره ملی اسوه های صبر و مقاومت و اولین کنگره ملی ۱۷هزار شهیده، جانباز و آزاده، لشکر فرشتگان تاریخ ساز با تببین جلوه های صبر و مقاومت در آموزه های دینی و آیات قرآنی گفت: رستگاری، بهشت، پیروزی و موفقیت مژده قرآن به صابران و شرح صدر و همچنین آمادگی روحی برای پذیرش حق، از نتایج صبر و مقاومت است که امروز در کالبد جامعه ما و در حیات اجتماعی مادران و همسران شهدا متجلی است.

امام جمعه تبریز با یادآوری نقش اثرگذار مادران و همسران شهدا در شکل گیری مکتب امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ادامه داد: پشتیبانی از ایدئولوژی و آرمان های انقلاب، تلاش در پشت جبهه های دفاع مقدس و بدرقه فرزندان و همسران به نبرد حق علیه باطل تصویری روشن از جلوه های ایثارگری بانوان ایرانی است و در تاریخ ماندگار شده است.

وی با ادای احترام به مقام مادران و همسران شهدا تاکید کرد: اثرگذاری مادران و همسران شهدا در عرصه های مختلف باعث شده است امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در کلام و عملشان قدردان آنها باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبر، استقامت، شجاعت و شهامت را از شاخصه های مادران و همسران شهدا برشمرد و گفت: دامن پاک مادران این سرزمین فرزندانی تربیت کرده که در طول ۴دهه گذشته از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی، در خط مقدم جهاد با دشمن و توطئه های آنها ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مادران و همسران شهدای ما با اخلاص و از خود گذشتگی همچون بزرگ بانوی کربلا و اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب(س) سختی ها را به جان خریدند تا اسلام زنده بماند و به حق این بانوان رهروان اصلی مکتب اسلام هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید قدردان مادران فداکار و همسران ایثارگر شهدا باشیم، گفت: شاید برای بعضی ها خیلی ساده بنظر بیاد که از یک خانواده اسم ۳یا ۴نفر شهید به یادگار مانده است، اما برای هر مادری تحمل چنین دردی آسان نیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :