کد خبر: ۹۳۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 09 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، جزئیات تزریق واکسن روسی کرونا به کادر درمان آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

محمد حسین صومی، عصر سه شنبه بیست و یکم بهمن ماه در حاشیه تزریق اولین واکسن کرونا به دریافت کننده واکسن در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با بیان اینکه انجام واکسیناسیون، بهترین راه مصونیت از بیماری‌های عفونی است، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که واکسیناسیون هم در سراسر کشور و هم در آذربایجان شرقی شروع شده است؛ ۳۷۰ نفر با دریافت ۳۷۰ دوز در دو مرحله واکسینه شده و مرحله دوم پس از سه هفته تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است در ابتدا ۲۰۰ نفر از همکاران ما در بخش‌های ICU کرونایی اعم از فوق تخصص ریه و عفونی تا نیروهای خدماتی در مجموعه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان، واکسینه شوند.

وی افزود: مجموعه کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و افرادی با بیماری زمینه‌ای نیز در مراحل بعدی واکسینه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، صومی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که ۹۲ نفر از هر ۱۰۰ نفر پس دریافت دو دوز از واکسن کرونا، ایمن خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در بیست و یکمین روز از بهمن سال جاری، ۱۵ نفر از داوطلبان که جزو کادر درمان شاغل در ICU بخش کرونایی بیمارستان‌های تبریز بودند، در برابر کووید ۱۹ واکسینه شدند.

دکتر علی تقی زادیه، متخصص ریه و فعال در بخش آی سی یو بیماران کرونایی تبریز، اولین داوطلب دریافت کننده واکسن بود که در این خصوص، گفت: در طول یک سال گذشته درگیر این بیماری شده‌ایم، واکسیناسیون این بیماری از امروز آغاز می‌شود؛ نه تنها من، بلکه هیچ کس دیگری نباید نگرانی در مورد واکسیناسیون کرونا داشته باشد.

فاطمه فرجی، کارشناس گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه واکسن عارضه‌ی چندان خاصی ندارد، اظهار کرد: عوارض تا حدودی شبیه علایم‌ آنفلوانز است، اظهار کرد: این واکسن از طریق عضله دلتایی تزریق می‌شود، درد و تورم ممکن است از علایم تزریق واکسن کرونا باشد که در این حالت به بیمار توصیه می‌شود از مسکن‌های بسیار ساده برای تسکین درد استفاده کنند.

تمامی تزریق‌ها به دریافت کنندگان واکسن کرونا توسط کارشناسان مرکز بهداشت آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار