فرماندار خبر داد
فرماندار تبریز از مسدود شدن مسیر وادی رحمت تبریز در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و افزود: این امر فقط به دلیل نشان دادن فرهنگ و بلوغ و تکامل مردم تبریز در لیله الرغائب انجام گرفته و فقط بستگان درجه یک اموات در این روزها اجاره ورود به وادی رحمت را داشته و محدودیت تردد شبانه نیز تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 15 February 2021

به گزارش تابناک تبریز،فرماندار تبریز از مسدود شدن مسیر وادی رحمت تبریز در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و افزود: این امر فقط به دلیل نشان دادن فرهنگ و بلوغ و تکامل مردم تبریز در لیله الرغائب انجام گرفته و فقط بستگان درجه یک اموات در این روزها اجاره ورود به وادی رحمت را داشته و محدودیت تردد شبانه نیز تداوم خواهد داشت.

بهروز مهدوی روز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه در جلسه‌ای با سازمان‌های مردم نهاد شهرستان، با اشاره به اوضاع شکننده ویروس کرونا، گفت: روز پنجشنبه، "لیله الرغائب" و شبی برای یادآوری رفتگان است. در طی این روز بنا بر روش هر ساله معمولا مردم به صورت گسترده به دیدار رفتگان خود در آرامستان‌ها رفته و نذورات خود را ادا می‌کنند.

وی با تاکید بر فرهنگسازی در این حوزه، گفت: در شرایط کنونی که با ویروس منحوس کرونا درگیر هستیم، باید فرهنگسازی اساسی انجام گیرد تا افراد ضمن حفظ حرمت عزیزان درگذشته خود، در آرامستان‌ها حضور نیابند تا مبادا موجب گسترش هرچه بیشتر بیماری شوند.

مهدوی تاکید کرد: در این راستا نباید به دستور حکومتی و رفتار پلیسی اکتفا کرد، بلکه باید مردم نسبت به وضعیت کنونی و شرایط خاص کرونایی آگاه تر شوند، چرا که وضعیت بسیار شکننده بوده و هر لحظه امکان سوق به سمت وضعیت نارنجی را داریم.

وی با ابراز نگرانی نسبت به گسترش شیوع ویروس کرونای انگلیسی، اظهار کرد: اگر از الان که تعداد محدودی مبتلا به ویروس انگلیسی پیدا شده، تدابیر لازم اندیشیده نشود، به مرور این تعداد افزایش یافته و خطرناک تر از ویروس چینی، مردم را درگیر خواهد کرد؛ اگر میزان تجمعات در مناطق مختلف شهر، بیشتر شود، قطعا شدت بیماری بالا خواهد رفت و این ویروس جدید که میزان شیوع آن ۳۳ برابر بیشتر از ویروس چینی است، به کسی رحم نخواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی، سازمان‌های مردم نهاد با انجام‌ کارهای تبلیغاتی در خصوص برگزاری مجازی عید رغائب، افزود: باید روش‌های جایگزین برای حضور در وادی رحمت تعیین شود. مثلا می‌توان نذورات را به انواع خیریه‌های شهر مثل انجمن آزادی زندانیان و یا انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و ... اهدا کرد.

به گزارش  ایسنا، وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد، سرمایه‌های اجتماعی ارزشمندی هستند که با حضور مستمر و دائمی در عرصه‌های مختلف، سطح مشارکت مردم را بالا می‌برند. این سازمان‌ها غیرسیاسی، غیردولتی و داطلبانه تشکیل یافته و به عنوان یک نهاد مردمی و برگرفته از یک بدنه مردمی، اعتماد بالایی در بین اقشار مختلف جامعه دارند.

فرماندار با اشاره به نقش آفرینی خیریه‌ها در کمک به اقشار مردم، گفت: می‌توان از این ظرفیت در مواقع ضروری استفاده کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های یک مسئول قزوینی در خصوص تکدی گری اهالی تبریز در این استان، گفت: این صحبت خالی از هرگونه سندی بیان شده است، در حالی که خود قزوینی‌ها، به زبان آذری‌ صحبت می‌کنند و نمی‌توان تنها از روی لحن صحبت گفت که طرف مقابل اهل کدام شهر است.

وی با بیان این‌که افتخار می‌کنیم که به برکت خیریه‌ها در سطح شهر تبریز تکدی گری دیده نمی‌شود، گفت: صحبت‌های مسئول قزوینی انصاف نیست، چرا که تبریز، شهر پاکی است و بزرگترین افتخار آن، وجود خیریه مستمندان تبریز بوده که چندین هزار نفر تحت پوشش آن هستند و اکنون این شهر به عنوان شهر بدون گدا مطرح است و حفظ و حرمت اشخاص نیازمند را حفظ می‌کند.

مهدوی با اشاره به وضعیت کرونایی تبریز، گفت: وضعیت تبریز به رنگ آبی رسیده بود و می‌توانستیم با رعایت بیشتر، وضعیت خود را سفید کنیم و این همت در مردم این دیار، دیده می‌شود.

وی افزود: نباید مشاغل و بخش اقتصادی را تعطیل کنیم، در واحدهای تولیدی تبریز کمترین میزان ابتلا وجود دارد. بزرگترین مشکل ما، فضاهای پوشیده و مراسم عزا و عروسی است که نکات بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

وی در خاتمه با بیان این‌که تصمیمات اصلی و متمرکز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می‌شود، گفت: این اختیار حتی به ستاد استانی هم داده نشده و ما فقط تصمیمات را با شدت و ضعف متفاوتی اعمال می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار