رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 18 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین صومی، با بیان اینکه هر روز حدود 200 نفر بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 457 نفر بیمار کرونایی در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری می باشند و تعداد 52 نفر نیز به کمک دستگاه تهویه مکانیکی نفس می‌کشند.

وی افزود: در طول یک هفته گذشته تعداد 23 نفربیمار کرونایی فوت کرده‌اند و در طی 24 ساعت گذشته یک نفر فوتی در استان آذربایجان‌شرقی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه هم اکنون در استان آذربایجان‌شرقی چهار شهرستان عجب‌شیر، جلفا، سراب و آذرشهر نارنجی و 8 شهرستان آبی و 9 شهرستان دیگر زرد هستند، گفت: در مجموع استان ما در وضعیت زرد قرار دارد.

صومی گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده در کشور، استان آذربایجان‌شرقی بیست وسومین جایگاه در کل کشور را دارا می باشد و وضعیت استان فعلا مناسب است.

وی با وجود بررسی‌هایی که در ورودی‌های نخجوان، نوردوز و فرودگاه تبریز بر روی افرادی که تا به امروز وارد استان می‌شوند نگرانی خود را ابراز کرد و گفت: با توجه به نتیجه آزمایش‌ها و تست‌های انجام گرفته بر روی این افراد فعلا کرونای انگلیسی در استان ما مشاهده نشده است.

صومی گفت: ما همچنان از ترددهای متعددی که از استان‌های دیگر به این استان می شود در خصوص ورود کرونای انگلیسی نگران هستیم از این رو از همه مردم می‌خواهیم همچنان فاصله اجتماعی، بهداشت فردی را رعایت و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :