رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:روسیه: بازرسی‌های هسته‌ای از ایران متوقف نخواهد شد / پیشنهاد مشاور سیاسی روحانی برای مذاکره مستقیم با آمریکا / درگیری 2 میلیون نفر در ایران با انتخابات 1400 و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 19 February 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روسیه: بازرسی‌های هسته‌ای از ایران متوقف نخواهد شد

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران به طور کامل متوقف نخواهند شد.اولیانوف گفت: «باید این را هم بدانیم که محدودیت‌های جدید ایران در خصوص بازرسی‌ها لزوماً برای مدت طولانی دوام نخواهد داشت. همه چیز به تلاش‌های سیاسی در جهت اجرای کامل توافق هسته‌ای بستگی خواهد داشت.»

بایدن خواهان بازگشت به میز مذاکرات 1+5 با ایران شد

آمریکا بدون توجه به نقض عهد و خروج از برجام توسط دولت ترامپ، خواهان بازگشت به میز مذاکرات 1+5 با ایران شد.جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ بدون اشاره به اعمال تحریم‌های دولت ترامپ و خروج این کشور از برجام، خواهان بازگشت به میز مذاکرات 1+5 شد و گفت: ما باید تلاش های ایران برای بی ثبات سازی خاورمیانه را زیر سوال ببریم.ما آماده هستیم که با پنج بعلاوه یک درمورد فعالیت هسته ای ایران، وارد تعامل شویم

هاشمی‌ روحانی را در تور اصلاح‌طلبان انداخت!

صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه خاتمی سال ۹۲ مخالف کاندیداتوری روحانی بود ولی هاشمی رفسنجانی او را راضی کرد، تاکید کرد: گزینه اول ما آقای روحانی نبود. آقای هاشمی در شورای نگهبان رد شد که اگر چنین نمی‌شد آقای روحانی اصلا مطرح نمی ‎شد.وی افزود: در بین اصلاح طلبان بعضی از روی نفاق، برخی از روی علاقه و ... به آقای روحانی رای دادند اما اصل مطلب این بود که گزینه ای بهتر از آقای روحانی برای اصلاح طلبان نبود.

پورمحمدی: حتی رهبری هم نمی‌توانند بگویند که رئیس جمهور بعدی کیست

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آتی ایران گفت: مردم ایران امروز در تعیین حق سرنوشت آزاد هستند. مصداق بارزش این است که هیچ یک از ما نمی‌داند که چه کسی رئیس جمهور خواهد شد. شاید این تعبیر چندان جالب نباشد اما حتی مقام معظم رهبری هم نمی‌تواند بگوید که رئیس جمهور بعدی ایران کیست.پورمحمدی در پایان جلسه در بخش پرسش و پاسخ مخاطبان در مورد سوالی مبنی بر حضور آیت الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ما به دوستان ولایی خود گفته ایم که دور هم جمع شوید و با هم مشورت کنید. به هر نتیجه ای که رسیدید، جامعه روحانیت مبارز از شما حمایت می کند. ما گفته ایم که به هیچ عنوان نامزد انتخاباتی پیشنهاد نمی دهیم اما از نامزد شما حمایت می کنیم. از ما پرسیده شد که چرا چک سفید امضا می دهیم. ما گفتیم که ارزش خرد جمعی، تحمل یکدیگر و مشارکت بیشتر از اینها است.وی افزود: نه گزینه ای داریم و نه گزینه ای پیشنهاد خواهیم داد اما هر کدام از جریان های سیاسی ما را به جلسات دعوت کند حضور می یابیم. دوستانی هم که در شورای وحدت حضور دارند می توانند شهادت دهند که به هیچ وجه نمی خواهیم گرایش یا گزینه خاصی را تحمیل کنیم. تلقی بعضی از دوستان این است که بعضی از تجمع ها به ضررشان تمام می شود چرا که گزینه انتخاباتی شان از دست می رود. آنها اگر مثل ما فکر کنند و از قبل گزینه ای نداشته باشند همه به دنبال بهترین فرد می گردند.

بیانیه مضطربانه دفتر نتانیاهو درباره ایران

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مواضع تل آویو درباره توافق هسته‌ای ایران تغییر نکرده است.بنابر ادعای دفتر نتانیاهو، «اسرائیل معتقد است بازگشت به این توافق قدیمی مسیر ایران را به سمت زرادخانه هسته‌ای هموار می کند. اسرائیل در این مورد با ایالات متحده تماس نزدیک دارد.»

پیشنهاد مشاور سیاسی روحانی برای مذاکره مستقیم با آمریکا

حمید ابوطالبی مشاور سیاسی رئیس جمهوری به تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، واکنش نشان داد.ابوطالبی نوشت: آمریکا درگام نخست با اروپا همراه شد؛ درگام دوم‌، مواضع سه کشور اروپایی که امکان استفاده از مکانیزم ماشه را دارند تندتر نمود؛ اکنون و در مرحله سوم با ایجاد ۳+۱، میان ۵+۱ شکاف انداخت؛ به زودی و مجزا، با روسیه وچین هم به تفاهم می‌رسد؛ مذاکره مستقیم تنها راه و امکان‌ تغییر در صورت‌بندی جدید است.

حداد عادل تکلیف احمدی‌نژاد را روشن کرد

حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفته آمدن احمدی نژاد را اصلا به عنوان شوک انتخابات در نظر نگیرید؛ یعنی تکلیف روشن است.زیاد تحت تاثیر موضع گیری و فضای مجازی و حرف زدن‌ها نباشید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، دفعه‌ی قبل هم نیافتاد، حالا که ۴ سال هم گذشته و بدتر هم شده است، به هر دلیلی نیافتاد، این دفعه دلایلش بیشتر است؛ بنابراین به این فکر نکنید.

تقاضای بررسی عدم رعایت شئونات توسط رئیس جمهور

37 نماینده مجلس درخواست بررسی نقض قانون و عدم رعایت شئونات حسن روحانی رئیس جمهور را امضا کردند تا این موضوع بررسی و به مقامات صالحه قضائی ارجاع داده شود.حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی درخواست اجرای ماده ۲۳۴ آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی در خصوص رسیدگی به عدم رعایت شئونات توسط حسن روحانی رئیس جمهور داد.وی در این کاربرگ ۵۳ مورد از مواردی که رئیس جمهور خطاب به منتقدان و مردم را در سخنرانی‌های خود اعلام داشته به همراه تاریخ لیست کرده و باتوجه به مطالب نقض اصلی یکصد و بیست و یکم قانون اساسی و عدم رعایت شئونات توسط حسن روحانی رئیس جمهور را آشکار دانسته است.همچنین مطابق ماده ۲۳۴ قانون آئین نامه داخلی تقاضای بررسی نقض قانون و عدم رعایت شئونات توسط وی و معرفی به مقامات صالحه قضائی جهت مجازات قانونی را درخواست کرد.علاوه بر حاجی دلیگانی به عنوان طراح، 36 نماینده دیگر نیز این موضوع را امضا کرده‌اند؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و تیران و کرون، حسین رجایی نماینده لنجان، رحمت‌الله فیروزی نماینده نطنز بادرود و قمصر، حسین محمدصالحی نماینده فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت، پروین صالحی نماینده مبارکه و حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان از جمله نمایندگان استان اصفهان موافق این طرح بودند.

کواکبیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

مصطفی کواکبیان به عنوان نامزد اختصاصی حزب مردم‌سالاری در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 معرفی شد.در نشست بعد از ظهر کنگره نوزدهم حزب مردم‌سالاری پس از تصویب رئوس مهم و محورهای اساسی قطعنامه این کنگره و تصویب اولویت‌های برنامه سال 1400 اعضای کنگره به تفصیل در مورد مشارکت مشروط حزب مردم‌سالاری در انتخابات 1400 به بحث و بررسی پرداختند. در ابتدا در مورد انتخابات شوراها بحث شد و قرار شد که استان‌ها با هماهنگی اصلاح‌طلبان همان استان لیست انتخاباتی پیشنهادی را پس از تصویب شورای مرکزی منتشر سازند.در مورد انتخابات ریاست جمهوری نیز پس از تبادل نظر فراوان در ابتدا مقرر شد که حتما حزب مردم‌سالاری نامزد اختصاصی داشته باشد و به نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان معرفی نماید.آنگاه در ادامه این نشست اعضای مجمع عمومی کنگره نوزدهم با تصویب برخی پیشنهادات و شروط مطرح شده از سوی مصطفی کواکبیان به اتفاق آرا معرفی ایشان به عنوان نامزد اختصاصی انتخابات ریاست جمهوری 1400 از سوی حزب مردم‌سالاری را به تصویب رساندند.

فاز دیگری از برجام دوشنبه کلید می‌خورد!

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا روز دوشنبه ۲۲ فوریه (۴ اسفند) تشکیل جلسه خواهند داد تا درباره آخرین تحولات بین‌المللی از جمله ایران و برجام گفت‌وگو کنند.به گزارش ایرنا، تارنمای اتحادیه اروپا روز جمعه با اعلام این خبر افزود که نشست پیش‌رو به ریاست «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هم به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت خواهد کرد.آینده روابط اتحادیه اروپا و آمریکا، چالش‌های امنیتی و دفاعی مشترک اتحادیه اروپا، تحولات میانمار، اتیوپی، بلاروس و روسیه از دیگر موضوعات این نشست عنوان شده است.این نشست یک روز پس از آن برگزار خواهد شد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران برای تغییر رای جمهوری اسلامی در خصوص توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام و پروتکل الحاقی چانه زنی خواهد کرد.

ماجرای ستاد انتخاباتی رئیسی در شیراز

نماینده مردم مرودشت در مجلس در صفحه توییترش نوشت: ابراهیم رئیسی در شیراز ستاد انتخابات ندارد.جلال رشید کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس در صفحه توییترش نوشت: اخیرا فردی در استان فارس و چند استان دیگر مدعی راه اندازی ستاد برای آیت الله رئیسی شده بود. پیگیر شدم کاملا کذب است به ایشان که گویا با نیت خیر هم این کار را کرده است تذکر جدی دادند.

ضرغامی ناکامی‌ها را پای پدرخوانده‌ها انداخت

عزت الله ضرغامی ضمن اشاره به تحولات داخلی و خارجی امروز ایران افزود: محافظه کاری و مرعوب بودن و انفعال در مقابل پدیده پدرخوانده های خودساخته ازجمله عوامل ناکامی احزاب محسوب می‌شود.ضرغامی یکی از رموز موفقیت تشکل‌ها را صداقت با مردم و هواداران و شفاف‌سازی در رفتار و گفتار دانست و گفت: حساس بودن احزاب وتشکل های سیاسی به مسایل اساسی کشور و جامعه لازمه فعالیت احزاب است.وی گفت: در کنار تمام تلاش احزاب باید مکانیزم راهبردی کارشان همراه با رفتار صادقانه باشد تا موجب تحقق برکت امور و اهدافشان در خدمت بهینه به مردم قرار گیرد.وی همچنین توسعه فعالیت تشکل ها و احزاب در فضای مجازی را با تولید وانتشار مناسب محتوای مفید و ناظربر مسایل و نیازهای واقعی جامعه خواستار شدند. وی ظرفیت جوانان را برگ برنده اقتدارو عزت نظام اسلامی برشمرد.

درگیری 2 میلیون نفر در ایران با انتخابات 1400

عرف رییس ستاد انتخابات کل کشور با بیان اینکه در مجموع بیش از یک میلیون نفر از عوامل اجرایی ستاد انتخابات هستند، گفت: اگر ناظران و ماموران نیروی انتظامی و کسانی را هم که مسئولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند در این فهرست بگنجانیم، حدود ۲ میلیون نفر وظیفه ایجاد شرایط مناسب اعم از اجرایی، نظارتی و امنیتی برای انتخابات ۱۴۰۰ را بر عهده دارند.

شورای وحدت اصولگرایان چه در سر دارد؟

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره نوع نگاه شورای وحدت اصولگرایان به انتخابات هم افزود: در این شورا روی هیچ فردی بحثی نشده است، تلقی ما این است اگر آقای رئیسی کاندیدا شود میل و نظر شورای وحدت به سمت ایشان است، ولی دیگر روی هیچ فردی بحثی نشده است.پورمحمدی تاکید کرد: اگر آقای رئیسی وارد صحنه نشوند ما ممکن است با تعدد کاندیداها روبرو شویم و اینگونه احتمالا انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

واکنش آشنا به عقب نشینی آمریکا: بهار نزدیک است

مشاور رییس جمهور با اشاره به به عقب نشینی آمریکا نوشت: آیا این روزهای کوتاه و شبهای بلند زمستانی به سر می آید؟ بهار نزدیک است.حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور، در توییتر خود نوشت:«سیاست فشار حداکثری به روزهای پایانی خود رسیده است. آیا دوران دیپلماسی حداکثری و رفع تحریم های غیر انسانی فرار رسیده است؟ آیا این روزهای کوتاه و شبهای بلند زمستانی به سر می آید؟ بهار نزدیک است.»

قدرت خرید یارانه نقدی برابر هفت هزار تومان شد

بیش از ۱۵۰ چترباز اقتصادی هر از گاهی با جابجایی سرمایه‌های نقدپذیر خود دریای اقتصاد را متلاطم می‌کنند.محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: بنابر اطلاعات موثق بیش از ۱۵۰ نفر در کشور متخصص چتربازی هستند که پول خود را در بانک‌ها و یا دارایی‌های نقد شونده نگه می‌دارند و می‌دانند و فرصت‌های سودآوری را می‌شناسند و پیش‌بینی می‌کنند.رضایی گریزی هم به وضع نابسامان بورس زد و گفت: برای اینکه گروه متوسط و ضعیف جامعه که سرمایه‌های اصلی خود را به بورس آورده بیش از این ضرر نکند باید زودتر برای بورس تصمیم جدی گرفت‌محسن رضایی گفت:برنامه هفتم توسه کشور اولین برنامه گام دوم انقلاب است و برای تحول بنیادین در حوه‌های فرهنگی و اقتصادی باید تهیه و تنظیم شود.او افزود: پیش‌بینی‌می‌شود از این پس قوای سه‌گانه موظف شوند ظرف شش ماه پس از ابلاغ سیاست‌های کلی، برنامه‌های خود را برای اجرایی شدن آن اعلام کنند.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر جلب مشارکت فعالان اقتصادی در برنامه‌ریزی برای اجرای سیاست‌های کلان کشور اظهار کرد:پیشنهاد‌ها و نظرات فعالان اقتصادی به ویژه اعضای اتاق‌های بازرگانی را بر مبنای نقشی که در تحقق برنامه‌های کلان کشور از جمله برنامه هفتم بر عهده خواهند گرفت، دریافت می‌کنیم.او با تاکید بر ضرورت عزم جدی و مدیریت قرارگاهی برای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض گفت: در چند سال گذشته ارزش پول ملی کاهش شدیدی یافته است، به طوری که توان خرید مردم با یارانه ۴۵ هزارتومانی در سال ۹۲ برابر ۲۷۰ هزارتومان امروز است و قدرت خرید ۴۵ هزار تومان یارانه امروز برابر ۷ هزار تومان در سال ۹۲ است.

حداد عادل: انتخابات ۱۴۰۰ برای جریان اصلاحات انتخابات سرنوشت است

حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، با بیان اینکه امروز جریان اصلاح طلب تمام توان خود را به کار گرفته تا قوه مجریه را از دست ندهد تصریح کرد: با وجود این مجلس و قوه قضائیه، احتمال اینکه جریان حاکم بر دولت قوه مجریه را هم از دست بدهد زیاد است. اگر چنین اتفاقی بیفتد جریان اصلاحات دچار فضای مبهمی در فضای سیاسی کشور خواهد شد. از این رو می‌توان گفت انتخابات ۱۴۰۰ برای جریان اصلاحات انتخابات سرنوشت است.

جمالی نوبندگانی: پیام‌های خود را باید از کانالی منتقل کنیم؛ عمان و قطر فرقی ندارد

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در گفت‌وگویی با «آزادی» در تشریح اهداف سفر وزیرخارجه قطر به تهران گفت: «این سفر هم می‌تواند مربوط به روابط دوجانبه باشد و هم مربوط به روابط اخیر قطر و چند کشور شورای همکاری خلیج فارس که اخیرا از سر گرفته شده است. همچنین ممکن است که وزیرخارجه قطر حامل پیام‌هایی از سوی آمریکایی‌ها یا اروپایی‌ها باشد».وی افزود: « به نظر من قطر دائما دنبال این است که ایران را از بابت روابط مجدد خود با عربستان، امارات و بحرین مطئمون کرده و ثابت کند قدردان ایران به خاطر آن چند سالی که تمام راه‌ها را به روی این کشور بسته بودند و ایران کمک شایانی کرد، هست. کما اینکه اعلام کرده روابط با کشورهای عربی آسیبی به روابطش با ایران نخواهد زد. ضمن اینکه قطر می‌خواهد که بازیگر مهمی در منطقه باشد. با توجه به اینکه روابط آن با ایران خیلی بهتر از سایر کشورها به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران است؛ می‌تواند روابط ایران و همسایگان جنوبی را ترمیم کند».این کارشناس مسائل سیاست خارجی در ادامه گفت: « دقت داشته باشید که قطر کشوری است که از نظر جغرافیا و جمعیت موئلفه قدرت ندارد اما از نظر پول و منابع قوی است لذا شکننده به حساب می‌آید و هر تنش و مشکلی در منطقه برای او و کشورهایی مثل بحرین و امارات مساله‌ساز است. به همین خاطر آن‌ها خیلی تلاش دارند که در بحث روابط ایران و عربستان و یا روابط ایران با اروپا و آمریکا شرایط طوری رقم بخورد که ثبات وجود داشته باشد و بتوانند به امورات اقتصادی خود بپردازند».وی همچنین درباره ظرفیت قطر برای میانجیگری بین ایران و غرب یا ایران و عربستان نیز گفت: « همیشه عمان در این زمینه نقش برجسته ‌ی ایفا کرده است. الان هم آن‌ها به دنبال فعال شدن قطری‌ها ، فعالیت خود را بیشتر کرده‌اند. قطعا ما هم باید پیام‌های خود را از یک کانالی منتقل کنیم و فرقی ندارد که عمان باشد یا قطر».

اروپا چگونه می‌تواند گره برجام را باز کند؟

موسسه کارنگی در تحلیلی نوشت: اروپایی ها باید با دولت بایدن خط مشی مشترکی را به سرعت ترسیم کنند. با این حال به نظر می رسد آنها بار دیگر منتظر این هستند تا آمریکا ابتکار عمل را در دست گیرد. اروپایی ها باید برای رساندن کمک های بشردوستانه به ایران به دیگر شرکا فشار وارد کنند. این می تواند توسط احیای کانال تقریبا از بین رفته اینستکس و همچنین چراغ سبز برای اختصاص وام به ایران صورت بگیرد. دقیقاً به دلیل اینکه تنش ها عمدتا بین ایالات متحده و ایران است، اروپا نقش مهمی را به عنوان میانجی ایفا می کند. اروپایی ها باید این کار را با مشورت دقیق واشنگتن انجام دهند، اما نه به دستور آمریکا. اروپا نمی تواند پنهان شود و و زمان کمی برای از دست دادن دارد.

تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی افزایش پیدا کرد

بر اساس تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی شهرها، هم‌اکنون ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند.همه شهر‌های قرمز در استان خوزستان هستند؛ شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند. در شهرستان های شوط و ماکو (آذربایجان غربی)، دره‌شهر (ایلام)، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، حمیدیه، هفتکل و هندیجان (خوزستان)، پاسارگاد، خنج، گراش و مهر (فارس) و خمین (مرکزی) از روز شنبه ۲ اسفند اعلام وضعیت نارنجی خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

واکنش واعظی به فراخوان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای شکایت از روحانی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: کشور در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به انسجام و وحدت نیاز دارد و این‌گونه اقدامات باعث تفرقه می‌شود؛ فارغ از هر کاری که انجام می‌دهیم، باید بدانیم که این علامتی که ما به خارج از کشور می‌دهیم خوب نیست. واعظی در واکنش به راه اندازی سایتی از سوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به منظور دریافت شکایت‌های مردمی علیه رئیس جمهور گفت: ما در این مجلس بدعت‌های جدید و مختلفی را شاهد هستیم./ایلنا

واکنش توئیتری ظریف به عقب‌نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه

«آمریکا اذعان کرد که ادعاهای پامپئو درباره قطعنامه ٢٢٣١ هیچ اعتبار قانونی ندارد. ما هم موافق هستیم. آمریکا باید در پایبندی به قطعنامه ٢٢٣١، تمام تحریم‌هایی که توسط ترامپ احیا و بازاعمال شده بود را بی قید و شرط و به‌صورت مؤثر بردارد، بعد از آن، ما فوراً تمام اقدامات اصلاحی (کاهش تعهدات) را به عقب برمی‌گردانیم».

شاید با آمدن رئیسی، قالیباف کاندیدا نشود /بدنبال آراء سرگردان هستیم /شورای ائتلاف امیدوار به توافق با شورای وحدت است

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف به خبرآنلاین گفت:قطعا و یقینا مشارکت حداکثری یکی از ایده‌آل‌های اصولگرایان است و باید تلاش کنیم هر چه بیشتر و فراگیرتر، مردم مشارکت کنند.شخص و تیمی که اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی می‌کنند باید شخصیتی باشد که در جامعه جایگاه خوبی از دید مردم داشته باشد.صرفا نباید بگوییم مشارکت خوب است بلکه باید عمل کنیم. نباید مردم را از انتخابات دلزده کنیم. اصولگرایان هم باید رأی افرادی که اعتقادات قوی انقلابی برخوردارند را جذب کنند هم آراء خاکستری و سرگردان را به سمت خود بکشانند. چهره‌های جدید هم می توانند وارد عرصه انتخابات شوند . کاندیدایی که برای انتخابات می آید باید جامع الاطراف باشد بنده روی نظامی بودن یا نبودن و یا غیره تاکید ندارم. افرادی که به عنوان کاندیدا مطرح هستند اگر برای مَن بودن و منیّت شرکت نکرده باشند بلکه برای خدمت باشد مایه خرسندی و خوشحالی است شاید با کاندیداتوری رئیسی، قالیباف وارد انتخابات نشود. البته چون صحبتی نداشته ام نمی توانم بگویم چه اقدامی خواهند کرد. شورای ائتلاف به توافق با شورای وحدت امیدوار است. امکان دارد این اتفاق رخ دهد و امید فراوانی هم داریم که چنین بشود.

خرازی: عارف از سرمایه های جریان اصلاحات است اما...

«سیدمحمدصادق خرازی»، دبیرکل حزب ندای ایرانیان به خبرگزاری خبرآنلاین درباره انتقادات به رئیس دولت اصلاحات گفت: باید دید آقای خاتمی مجال و قدرت مانور بیشتر از این را داشته است یا خیر. آیا آقای خاتمی امکان تحرک و امکان برنامه ریزی و برگزاری برخی از جلسات را داشته است یا خیر. آقای خاتمی چنین محدودیت هایی دارد، پس آقای خاتمی و تاثیراتش و نقدهایی که به ایشان است را باید در بستر موقعیت ایشان سنجید . آقای خاتمی یک شخصیت تاثیرگذار و معتبری است که همیشه مورد احترام و حرمت جامعه است. سیکل و چرخش دموکراتیک در فرآیند اصلاحات امری بسیار مهم و اساسی است و ریش سفیدی را خیلی نمی پسندم.

آنهایی که به برجام ترکمانچای میگفتند و امروز خواهان بازگشت آمریکا هستند

صادق زیباکلام، فعال اصلاح‌طلب گفت: این هم حکایتیست که تندروها در ابتدا با هرگونه مذاکره با آمریکا بر سرِ هسته‌ای مخالفت می‌ورزیدند. بعد هم که برجام منعقد شد آنرا خیانت عظما و ترکمانچای خوانده و از هیچ تلاشی بمنظور ناکام ساختن آن خودداری نکردند.امّا حالا خواسته اصلی‌‌شان بازگشت آمریکا به‌ برجام و از سرگیری آن است!! نه دیروز که آنرا ترکمانچای می‌گفتند، و نه امروز که خواهان از سرگیری آن شده‌اند، بجز ایدئولوژی آمریکا ستیزی، هیچ معیار دیگری از جمله منافع ملی برایشان مطرح نبوده.

خروج مرغ از تهران ممنوع شد

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی: خروج مرغ از تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است. این دستورهای یکشبه برای ما هم عجیب است و این حد دخالت دولت بازار را بهم ریخته است و طی دو روز گذشته ما هم نسبت به این تصمیم اعتراض کردیم.در مناطق شمالی شهر مرغ بیش از کیلویی ۳۲ هزار تومان فروخته می‌شود. برخی هم هستند که مرغ‌ بدون آنتی‌بیوتیک را با قیمت بالاتری می‌فروشند./ تجارت‌نیوز

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار