رئیس جمهور با اشاره به توافق اخیر دولت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: دولت قانون مجلس را صد در صد اجرا کرد اما هنرمندانه به گونه‌ای عمل کردیم که متهم به عدم همکاری با آژانس نشویم
کد خبر: ۹۴۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 24 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت ‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (چهارشنبه 6 بهمن) در جلسه هیئت دولت با تبریک میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام گفت: یکی از ویژگی‌های مهم امیرالمؤمنین این است که جمع اضداد بود. یعنی رحم و عطوفت و دستگیری از بیچارگان و ایتام با دلاوری‌های میدان جنگ که کسی در برابر او جرأت نمی‌کرد عرض اندام کند، جمع شده بود

روحانی به صبر 25 ساله امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: آن همه ظلم، ستم و حق‌ها که پامال شد، حتی به زهرای اطهر سلام‌الله علیها توهین شد و دخت پیامبر آزار دید، امیرالمؤمنین به خاطر وحدت امت اسلامی و بهم نپاشیدن نظام نوپای اسلامی تحمل کرد. این جمع ارزش دارد. وقتی عبادت، عدالت،‌اخلاق، شهامت، صبر و ایستادگی در کنار هم قرار می‌گیرد، زیبا می‌شود.

 

رئیس جمهور ادامه داد: چیزی که خدا از ما خواسته و پیامبر را الگوی ما قرار داده، فرموده «اِنَّکَ لَعَلَی‌ٰ خُلُقٍ عَظیم». یعنی وقتی قرآن می‌خواهد از پیامبرش تجلیل کند این ویژگی پیامبر را بیان می‌کند. امیرالمؤمنین الگوی ما باید باشد، برای وحدت جامعه و حفظ نظام، صبر و بردباری و مظلومیتی که داشت. مظلومیتی که حتی در دوران خلافتش ادامه داشت. شاید ایشان یکی از مظلوم‌‌ترین شخصیت‌های تاریخ بشری باشند.

 

رئیس جمهور در ادامه گفت: این روزها مسئله بسیار مهمی پیش رو داریم که همه باید توجه کنیم و شخص من به‌عنوان رئیس‌جمهور جامعه، بار بسیار سنگینی بر دوش خودم احساس می‌کنم. اصل 113 بر دوش من سنگینی می‌کند. واقعاً «الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ»؛ می‌خواهد استخوان‌های پشت را بشکند.

 

وی ادامه داد: اصل 113 رئیس‌جمهور کشور را مسئول اجرای قانون اساسی می‌داند. یعنی هرکجای قانون اساسی صدمه ببیند این رئیس‌جمهور است که باید فریاد بزند و از همه توانش استفاده کند. این اصل کاملاً ‌روشن است و هیچ نیازی به تفسیر ندارد. واضحات و بدیهیات که تفسیر ندارد؛ کاملاً‌روشن است. رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است نه نظارت، خیلی از نظارت بالاتر است.

 

روحانی گفت: چطور در جامعه ببینیم مهم‌ترین اصل قانون اساسی نسبت به قوای سه‌گانه یعنی اصل 57 که استقلال سه قوه را تصریح می‌کند. هیچ قوه‌ای حق ندارد در کار قوه‌ای دیگر دخالت کند. هیچ قوه‌ای نمی‌تواند به قوه دیگر بگوید چرا این روش را انتخاب کردید. مداخله معنایی ندارد.

 

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دنیا بداند برجام بخاطر صبر ملت ایران زنده است و ما محکم در برجام‌ ایستاده‌ایم. راه نشستن روی صندلی مدعی، همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است

 

وی افزود:‌یکی از جاهایی که ترامپ شکست خورد این بود که نتوانست آژانس را علیه ایران با خود همراه کند.آن سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) خیلی به ما بدهکارند. خیلی مراقبت می‌خواست که به قانون عمل کنیم اما روابطمان را با آژانس حفظ کنیم و به دنیا بگوییم فعالیت ما صلح‌آمیز است.دولت قانون مجلس را صد در صد اجرا کرد اما هنرمندانه به گونه‌ای عمل کردیم که متهم به عدم همکاری با آژانس نشویم.

 

روحانی گفت:‌ این هفته از روزهای خوب و تاریخی و ماندگار برای دولت بود.مگر می‌خواهیم دنیا را علیه خود بشورانیم؟اگر کسی بخواهد توافق ایران با آژانس را مخدوش کند بازی در زمین دشمن است.

 

در حال تکمیل است...

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار