دفتر علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار یک ویدئو، آقایان رئیسی، قالیباف و رضایی را ۳ کاندیدای اصلی جریان انقلاب دانست
کد خبر: ۹۴۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 24 February 2021

به گزارش تابناک، دفتر علیرضا زاکانی با انتشار فیلمی از سخنان وی در مدرسه علمیه معصومیه (س)، از نامزدهای اصلی جریان انقلاب رونمایی کرد و گفت: یک جریانی بعد از انتخابات سال 96 شروع شد توسط حضرت آیت الله رئیسی، با دعوت از سیزده نفر از دوستان که من هم یکی از آنها بودم و هر دو هفته یکبار یک جلسه ای را گذاشتند و دغدغه هم دغدغه اصل انقلاب بود. این جریان ادامه پیدا کرد و نتیجه اش در انتخابات، اکثریتی است که در مجلس هست.

 

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد که الان این جریان فعال شده و نشست خودش را پنجشنبه پیش برگزار کرد. در داخل این جریان افرادی تعریف می شوند که معتقد به این جریان هستند. یعنی حضرت آیت الله رئیسی در این جریان تعریف می شود. آقای قالیباف در این جریان تعریف می شود و آقای رضایی در این جریان تعریف می شود.

 

زاکانی افزود: برخی از نامزدهای داخل جریان انقلاب هم هستند که قاعده شان این است که نسبت به تشکیلات پیوستگی این چنینی که مثلا آیت الله رئیسی، آقای قالیباف و آقای رضایی و دیگران داشته باشند را ندارند. افراد شاخص آنها شاید مثلا آقای جلیلی باشد یا آقای ضرغامی باشد.

 

وی گفت: مجموعه مورد تلاش در دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز یک جریان مجزایی را آقای پورمحمدی سامان داده که یک جریان ثانوی است و فعال شده است. سلک و سلیقه ای که دارند دنبال می کنند و از فحوای کلام برخی شان بر می آید، نامزدهاشان مثلا مثل آقای لاریجانی و مثل آقای پورمحمدی است. متوجه بشویم که ممکنه برخی ها هم باشند که دکان دو نبش داشته باشند و این وسط ما گرفتار نشویم.

 

زاکانی گفت: به اعتقاد من شورای نگهبان یک وظیفه سنگین تری نسبت به گذشته دارد و قابل پذیرش نیست که عزیزی از شورای نگهبان بگوید: ما که آینده نگری نمی توانیم بکنیم راجع به افراد. نه در همین افراد اگر دقت هم بکنید برخی ها اصلا لیاقت ندارند برای اینکه بیایند و در این جایگاه و مسند تکیه کنند. لذا اقدام اولیه این است که ما در جریان انقلاب هوشمندی به خرج بدهیم و در واقع بتوانیم در مجموعه بانشاط را به صحنه بیاوریم. زمینه اش برای تحول در سال آینده فراهم است. البته دولتی که بیاید فوق العاده کار سختی را در پیش دارد و اما حتما به فضل الهی این کار شدنی است و این هم باید منتهی بشود به استیضاح جریان تجدیدنظرطلب در دل و ذهن مردم و این هم نمی شود الا اینکه یک دولت جوان حزب الهی باید و با کار خوب مردم را به سمت خودش جلب کند.

 

وی در پایان گفت: جریان انقلاب به هیچ وجه حق ندارد با سرمایه های کشور بازی کند و افراد به هیچ وجه مجوز ندارند که خودشان را در مسیری قرار بدهند که در این مسیر، در انسجام اجتماعی جریان انقلاب شکاف ایجاد کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار