استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت فولاد، از صنایع مادر و پایه است که بسیاری از بخش‌های صنعتی و تولیدی به آن وابسته هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا با حمایت از واحدهای فولادی و کمک به تأمین مواد اولیه، زنجیره تولید فولاد را در استان تکمیل کنیم.
کد خبر: ۹۴۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 26 February 2021

به گزارش تابناک تبریز،استاندار آذربایجان شرقی در مراسم آغاز عملیات احداث واحد نورد سرد شرکت فولاد شهریار تبریز، گفت: در طرح آمایش استان تلاش می‌کنیم سازمان‌دهی و سامان‌دهی مکانی برای استقرار صنایع فولادی را در استان پیش‌بینی کنیم تا مشکلات این صنعت را به حداقل برسانیم.

 

وی با بیان اینکه پیشرفت صنعت فولاد استان مدیون انسان‌های بزرگ است، افزود: شرکت پارس‌ساختار یکی از شرکت‌های فعال و موفق در این زمینه است که با تلاش این شرکت، افزایش ظرفیت تولید ورق‌های گالوانیزه به مقدار بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال را در فولاد شهریار تبریز شاهد خواهیم بود.

 

وی تاکید کرد: صنعت برق ما نیز بیشتر از هر چیز نیاز به پست‌های توزیع دارد که شرکت پارس‌ساختار قدم‌های بزرگی در این زمینه برداشته است.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش محوری صنعت فولاد در توسعه اقتصادی، گفت: باید قدم‌های بزرگی برای توسعه این صنعت برداریم و کمک کنیم تا این صنعت در توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه مخصوصا با جمهوری آذربایجان به شایستگی ایفای نقش کند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به واگذاری مسئولیت توسعه تجارت و همکاری‌های صنعتی و بازرگانی با جمهوری آذربایجان به آذربایجان شرقی از سوی وزارت صمت، تلاش می‌کنیم تا از نقش‌آفرینی صنایع فولادی در این زمینه بیشتر استفاده کنیم.

 

وی افزود: وزارت صمت همچنین در بحث تنظیم بازار، مسئولیت تنظیم بازار و کنترل قیمت کالاها در منطقه ۶ کشور را به آذربایجان شرقی داده و ما در ارتباط با تنظیم بازار و قیمت‌ها از صنعتگران دعوت به همکاری و مساعدت کرده‌ایم.

 

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، با تکمیل عملیات احداث واحد نورد سرد، توان تولید و خط اسیدشویی شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز که به دست متخصصان داخلی این شرکت و گروه صنعتی پارس‌ساختار بومی‌سازی شده، افزایش می‌یابد.

 

همچنین با تکمیل این پروژه، ظرفیت تولید ورق‌های گالوانیزه و ورق سرد به میزان 500 هزار تن در سال افزایش یافته و برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد بیشتری به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :