رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محقق می‌شود/ پروتکل های بهداشتی ویژه انتخابات تدوین شده است/ پس لرزه های یک ادعا درباره عدم کاندیداتوری قالیباف در ۱۴۰۰ و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵ 01 March 2021

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


سردار قاآنی: اغراق درباره شخصیت سردار سلیمانی خطاست
سردار قاآنی افزود: این روز‌ها علاقه مندی به نوشتن در خصوص شهید سلیمانی بسیار زیاد شده است و این شهید والا مقام بر گردن همه ایرانیان و آزادگان جهان حق دارد و نوشتن درباره شهید سلیمانی انتها ندارد، اما قرار نیست اغراق شود. وی گفت: برخی گرایش‌های سیاسی می‌خواهند ایشان را به گونه‌ای معرفی کنند که به نوعی ایشان را وصل به خودشان کرده باشند و این ظلم به شهید است و کسی که می‌خواهد او را به عنوان انسانی مقتدر نشان دهد نباید حرف‌های سستی را بیان کند. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: بینی و بین الله شهید سلیمانی نیاز به اغراق ندارد و به لحاظ بزرگی آنقدر برجستگی دارد که اگر بخواهیم در باره او اغراق کنیم مرتکب خطا شده ایم. سردار قاآنی گفت: درباره موضوعی که در مورد ایشان اطمینان ندارید، ننویسید و لازم نیست نوشته شود و در این مدت چیز‌هایی نوشته و حرف‌هایی گفته شد که شاید حرف‌های خوبی بود، اما اشکالاتی داشت. وی افزود: نکته دوم این است که مراقب باشیم دچار تحریف نشویم و همانطور که تعریف درست لازم است تحریف هم بد است. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: بینی و بین الله شهید سلیمانی نیاز به اغراق ندارد و به لحاظ بزرگی آنقدر برجستگی دارد که اگر بخواهیم در باره او اغراق کنیم مرتکب خطا شده ایم.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محقق می‌شود
ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی: با مصوبه دیروز مجلس مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال جهت کمک به صندوق های بازنشستگی، تامین منابع مالی رتبه بندی معلمان، تامین منابع پاداش ایثارگران بازنشسته و.....انشالله در سال آینده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را کلید خواهیم زد و شرمنده این قشر فرهیخته نخواهیم شد.

چین: زنان اویغور رفتار منافی عفت و بیماری‌های جنسی دارند
سخنگوی وزارت خارجه چین با در دست داشتن عکس چند زن اویغور اتهاماتی را علیه آنان مطرح کرد تا اصالت آنها و صحبت‌هایشان را زیر سوال ببرد. پیش از آن نیز مسئول اداره تبلیغات استان مسلمان نشین سین کیانگ نیز زنانی را که با رسانه‌های غربی مصاحبه کرده و چین را به تجاوز و عقیم‌سازی متهم کرده بودند را به چالش کشیدند. در این جلسه که با حضور خبرنگاران برگزار شد زنان مصاحبه کننده به رفتار منافی عفت و بیماری‌های جنسی متهم شدند.

پروتکل های بهداشتی ویژه انتخابات تدوین شده است
دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به تدوین پروتکل های بهداشتی ویژه انتخابات، گفت: شعب اخذ رای شب قبل انتخابات ضدعفونی شده و در روز اخذ رای مواد ضدعفونی کننده در اختیار مردم قرار می‌گیرد./ایسنا

نامه کلانتری به رئیسی: ثبت سند ۴۲ تالاب به‌ نام وزارت نیرو متوقف شود
مدیرکل حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط ‌زیست از نامه رئیس سازمان محیط زیست به رئیس قوه قضائیه مبنی بر متوقف کردن سند زدن ۴۲ تالاب به نام وزارت نیرو شد. برخی منابع خبری طی رزوهای اخیر ادعا کردند وزارت نیرو درصدد ثبت سند ۴۲ تالاب کشور به نام خود است و تالاب های امیرکلایه، شور و شیرین میناب، طشک و بختگان در فارس، هورالعظیم و شادگان در خوزستان، قره قشلاق، قوری گل، آلاگل، الماگل و اجی گل در گلستان از مهمترین تالاب هایی هستند که به نام این وزارتخانه سند زده می‌شود. مسعود باقرزاده کریمی مدیرکل حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در این باره گفت: اینها تالاب هایی است که وزارت نیرو محدوده آنها را تعیین کرده، با مقامات وزارت نیرو که صحبت می کنیم اظهار بی اطلاعی می کنند و می گویند که ثبت اسناد خودش می خواهد این سندها را بزند چون محدوده کاداستر تالاب ها را ما به آنها دادیم آنها هم فکر کردند که باید به نام ما شود، البته این را شفاهی می گویند اما باید پیگیری کنیم که اصل ماجرا چیست. وی افزود: سازمان محیط زیست دست به کار شده و رییس سازمان به رییس قوه قضاییه نامه زده که جلوی کار گرفته شود، رییس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری هم به ثبت اسناد نامه زده است، همچنین نامه ای برای معاونت حقوقی رییس جمهوری آماده کرده ایم تا ارسال شود.

قاچاق چوب با آمبولانس تایید شد
عباس نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: در بسیاری از موارد قاچاق چوب با ماشین‌های حمل گوشت و حتی مواردی در استان‌های مازندران، ساری، فارس و کهگیلویه و بویر احمد داشتیم که با آمبولانس دارای جنازه صورت گرفته است.بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته، جریمه قاچاق چوب ۱۰ برابر شد که این امر تا حدودی بازدارنده است./باشگاه خبرنگاران

دادستان تهران: برخی اراذل و اوباش با اتصال به سرویس‎های جاسوسی رویکرد جدیدی پیدا کرده اند
دادستان تهران گفت: برخورد با اراذل و اوباش از جهات مختلف حائز اهمیت است، از جمله این که بسیاری از آنها رویکرد سنتی را تغییر داده اند و به نوچه پروری روی آورده اند و دیگر اینکه با اتصال به سرویس ‎های جاسوسی مورد بهره برداری سیاسی قرار گرفته و ابعاد امنیتی وسیعتری پیدا کرده اند. علی القاصی در دومین جلسه هم اندیشی ارتقاء سطح فعالیت ‎های امنیتی، قضایی و استفاده حداکثری از ظرفیت ‎های قانونی برای مقابله و پیشگیری از فعالیت هنجارشکنان و اخلالگران در نظم و امنیت عمومی جامعه(اراذل و اوباش) گفت: برخورد با اراذل و اوباش از جهات مختلف حائز اهمیت است، از جمله این که بسیاری از آنها رویکرد سنتی را تغییر داده اند و به نوچه پروری روی آورده اند و دیگر اینکه با اتصال به سرویس ‎های جاسوسی مورد بهره برداری سیاسی قرار گرفته و ابعاد امنیتی وسیعتری پیدا کرده اند.

پس لرزه های یک ادعا درباره عدم کاندیداتوری قالیباف در ۱۴۰۰
محسن پیرهادی، در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره ورود محمّدباقر قالیباف، رئیس مجلس به عرصه انتخابات ۱۴۰۰ گفته بود که با افزایش احتمال حضور آیت الله رییسی، آقای قالیباف تصمیم به عدم کاندیداتوری گرفته است و آمادگی کمک به ایشان را دارد. در همین رابطه ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و نائب‌ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، در رابطه با کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: طبق گفت و گوهایی که از همان ابتدا با قالیباف صورت گرفت او برنامه روتین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارد، برخی گمانه زنی ها در مورد حضور او مطرح می شود همانطور که در مورد نیکزاد و رئیسی هم مطرح می شود.

احضار استاندار سابق خوزستان به دادسرا
احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در توئیتی از به جریان افتادن پرونده استاندار سابق خوزستان به اتهام اعمال نفوذ در پرونده ابرمتهم ارزی و مالک هفت تپه در دستگاه قضایی خبر داد. این نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره نوشت: خبر‌ها حاکی از آن است که پرونده شریعتی، استاندار سابق خوزستان به اتهام اعمال نفوذ در پرونده ابرمتهم ارزی و مالک هفت تپه (امید اسدبیگی)، این هفته در دستگاه قضایی به جریان افتاد. ایشان در راهرو‌های دادسرا و پشت درب اتاق بازپرس مشاهده شده است.


ضرب الاجل هسته ای ایران به آژانس /درز اطلاعات هسته ای ایران قابل بخشش نیست
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را اقدامی سازنده در جهت حل دیپلماتیک مسائل دانست و گفت: آژانس و طرف‌های غربی قدر ضرب الاجل ایران را بدانند و فرصت ایجاد شده برای احیای برجام را از دست ندهند. محمدجواد جمالی نوبندگانی، اشاره به توافق اخیر ایران با آژانس درباره نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی اظهار کرد: در بعد فنی، ایران بیشترین همکاری‌ها را با آژانس داشته است و شاید بتوان گفت که بیش از شصت تا هفتاد درصد بازرسی‌هایی که آژانس در کل دنیا انجام داده، به ایران تعلق دارد./ایرنا

شرط رئیس مجلس برای انصراف از کاندیداتوری
ناصر ایمانی، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به تایید ضمنی عدم حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: قالیباف نگفته است که در انتخابات شرکت نمی کند یکی از نزدیکان او اعلام کرده است در صورت شرکت رییسی، قالیباف شرکت نخواهد کرد و اتفاق خاصی نیفتاده است و عدم حضور او در انتخابات، اصلا قطعی نیست./برنا

چراغ سبز مجلس به واردات خودرو
دنیای‌اقتصاد نوشت : مجلس شورای اسلامی روز گذشته در حین بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، در شرایطی تعرفه ۸۶ درصدی ورود خودرو به کشور را تصویب کرد که توقف واردات خودرو به چهارمین سال خود نزدیک می‌شود. با این حال، اقدام نمایندگان می‌تواند سیگنالی در راستای آزادسازی واردات خودرو در سال آینده باشد. در طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو؛ «واردات مشروط» پیش‌بینی شده است.

علی لاریجانی، چهره ساکتی که دیگران برایش هیاهو می کنند
ایران نوشت:هنوز هیچ خبری مبنی بر تمایل علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری منتشر نشده است. حتی نزدیکان سببی او همچون علی مطهری درباره این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. با این حال نام علی لاریجانی به عنوان یک اصولگرای میانه‌رو که کارنامه 12 سال ریاست‌اش بر مجلس تا حدود زیادی قابل دفاع بوده است؛ یکی از نام‌هایی است که در اظهارنظرهای انتخاباتی صادر شده از سوی هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا بیش از دیگران تکرار می‌شود؛ خواه به نیت حمایت کردن و خواه به قصد فاصله جستن.

مخالفان FATF در مجمع تشخیص دچار تردید شده اند
سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرآنلاین گفت:در جلسه آخری که در مجمع برگزار شد وزرای دولت گزارش بسیار مفید و جالبی درباره FATF ارائه دادند که از نظر بنده قانع کننده بود.در این گزارش تاکید شد که اگر به این کنوانسیون ها نپیوندیم چه عوارضی برای کشور به دنبال دارد که مهمترین آن حداقل افزایش ۲۰ درصد از هزینه های کل کشور است.وی در پاسخ به این سوال که فضای مجع رو به مثبت شدن است؟ گفت: نه به صورت صد در صد اما احساس می شود تا حدودی تردیدی در برخی از مخالفان ایجاد شده است.دکتر همتی گفت علی رغم اینکه تحریم ها برقرار است اگر ما به عضویت این دو کنوانسیون دربیاییم بخشی از مشکلاتمان حل خواهد شد و مقدار زیادی از هزینه هایی که به کشور تحمیل می شود برطرف می شود.مجلس پیشنهاد داد که این لوایح به مجلس بازگردد که همه اعضای مجمع آن را رد کردند و در نهایت انجام نشد. بررسی مجدد این لوایح در مجلس توهین به نظر رهبری است و مجمع باید در این باره تصمیم بگیرد. احتمالا چهارشنبه لوایح در دستور کار مجمع قرار می‌گیرد.

احمدی نژاد: بحث ترور من جدی است
همشهری آنلاین نوشت: محمود احمدی نژاد در ادامه اظهارات جنجالی اش اینبار از تهدید به ترورش حرف زده است. وی گفت: من هم معتقد هستم که بحث ترور جدی است. خودشان می کشند، خودشان هم مراسم عزاداری برپا می کنند و بعد دیگران را متهم می کنند! البته من مسائل را گفته و تشریح کرده ام چون اطلاع دارم که کجاها، چه کسانی می نشینند و چه تصمیماتی می گیرند. اینها را گفته ام، ضبط کرده ام و در چندین جای مطمئن قرار داده ام.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار