استاندار آذربایجان شرقی از آغاز ساخت سه هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های محروم ساکن در روستاهای استان در آینده نزدیک خبر داد و با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: انتظار داریم همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه همراهی و مشارکت جدی داشته باشند تا در برنامه زمان‌بندی‌شده، بتوانیم تعدادی از خانواده‌های محروم استان را صاحب مسکن کنیم
کد خبر: ۹۴۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷ 02 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه طرح ویژه احداث سه هزار واحد مسکونی برای ساکنان روستاهای محروم استان در راستای تفاهم‌نامه استانداری آذربایجان شرقی و سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار داشت: بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌ روستایی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت بوده و خوشبختانه اقدامات حمایتی بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

 

وی به وقوع زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب اشاره کرد و گفت: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در این منطقه باعث شد که تلفات جانی و مالی بسیار کمتری نسبت به زمین‌لرزه‌های مشابه داشته باشیم.

 

پورمحمدی با بیان اینکه با گذشت یک سال از وقوع این حادثه، بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده روستایی به پایان رسیده است، افزود: سیاست ابداعی استان در بازسازی این مناطق، اهتمام جدی در بازسازی سریع خانه‌ها به جای توزیع کانکس بود که این تجربه موفق به عنوان سیاست اجرایی دولت در حوادث مشابه نیز مطرح شد.

 

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: اعطای تسهیلات حمایتی و بلاعوض به مردم زلزله‌زده، باعث مشارکت بیشتر مردم در روند بهسازی و بازسازی منازل و پیشگیری از مشکلات اسکان اضطراری و موقت می‌شود.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تبیین جزئیات تفاهم‌نامه تأمین مسکن محرومان در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 145 هزار واحد روستایی با بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی و 35 هزار واحد نیز بدون بهره‌مندی از این تسهیلات، بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

 

تقی کرمی خاطرنشان کرد: سهیمه استان در تامین مسکن محرومان، سه هزار واحد روستایی است که فرآیند اعطای تسهیلات و آغاز عملیات اجرایی احداث آنها، به زودی آغاز می‌شود.

 

مدیران کل بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی استان و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز در این جلسه آمادگی خود را برای همکاری در اجرای تفاهم‌نامه تأمین مسکن محرومان اعلام کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار