کد خبر: ۹۴۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 03 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، شهردار تبریز از کلنگ‌زنی فاز اول طرح بازآفرینی و جابجایی کلید به کلید در بافت فرسوده و حاشیه‌نشین شهری به تعداد دوهزار واحد در فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

 

ایرج شهین‌باهر اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در کشور توسط شهرداری تبریز آغاز شده است و در این رابطه توافق خوبی با راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام داده‌ایم و به صورت جدی موضوع را پیش می بریم.

 

وی افزود: ۶۵۰ واحد مسکونی در شهرک اندیشه و ۲۲۰ واحد مسکونی در منطقه اسد گلی برای جابجایی در دست احداث داریم که البته دو بلوک آن در حال تکمیل بوده و بعد از انجام جابجایی، بلوک‌های بعدی را آغاز می‌کنیم.

 

وی اظهار کرد: امیدواریم که این طرح الگویی برای کل کشور باشد و بتوانیم آن را عملیاتی کنیم، چرا که در طرح کلید به کلید و بحث جابجایی، در واقع کلیدی داده و کلید دیگری می‌گیریم و به هیچ عنوان مردم را بدهکار نمی‌کنیم.

 

شهردار تبریز تشریح کرد: مطمئن هستیم جمعیت هدف، امکان پرداخت قسط و دیون و غیره را ندارند و طرحی که آغاز کردیم مورد استقبال این عزیزان قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت تملک بافت چوخورلار نیز اظهار کرد: بافت چوخورلار را به عنوان پایلوت طرح جابجایی کلید به کلید انتخاب کردیم که حدود ۸۰ درصد آن تملک شده و پیگیر تأمین منابع مالی برای اتمام بحث تملک هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب اقدامات شهرداری در حوزه بافت فرسوده و طرح جابجایی کلید به کلید این است که برای این طرح ریالی تسهیلات بانکی اخذ نشده و از منابع داخلی شهرداری استفاده کردیم.

 

شهین‌باهر با اشاره احداث شهرک جوانان در بافت فرسوده شهری نیز گفت: بحث شهرک جوانان را به صورت جدی پیش برده و تقریبا مطالعات اولیه انجام شده و طرح‌های آن آماده و نقشه برداری انجام شده است.

 

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی اضافه کرد: در این راستا، محله بندی و زوم بندی شهرک نیز انجام شده و تعداد طبقاتی با توجه به مصوبه موجود بیش از سه طبقه نیست، چرا که اکثر اهالی ساکن در مناطق حاشیه نشین روحیه آپارتمان نشینی ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :