نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرمایه گذاری مادی و معنوی در فرهنگ به صورت صریح یکی از ضرورت های امروز جامعه ما است، گفت: امیدوارم با تعاملی سازنده منویات مقام معظم رهبری را در استان اجرایی کنیم.
کد خبر: ۹۴۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 04 March 2021
به گزارش تابناک تبریز ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد استان، اظهارداشت: این انتصاب را باید "وقع فی محله" دانست، چراکه ایشان چهره ای فرهنگی بوده و اهالی فرهنگ و هنر از صمیم قلب قبولشان دارند.
وی نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور را یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری دانست و گفت: بدون تردید اجرایی کردن نقشه مهندسی کشور تاثیر تعیین کننده ای در اصلاح و بهبود وضع نابسامان فرهنگی کشور دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و تضمین حیات انقلاب اسلامی را می توان از ابعاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور ارزیابی کرد که برکت های فراوانی خواهد داشت.
بیشتر بخوانید
وی با بیان این که سرمایه گذاری مادی و معنوی در فرهنگ به صورت صریح یکی از ضرورت های امروز جامعه ما است، گفت: امیدوارم با تعاملی سازنده منویات مقام معظم رهبری را در استان اجرایی کنیم.
امام جمعه تبریز خاطرنشان ساخت: وقتی از مهندسی فرهنگی سخن به می آید باید یکپارچه شدن نظام بودجه و مقررات را شاهد بوده و به اولویت های فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم. 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دانش و مدیریت یکپارچه و عناوین و روایت‌های نامناسب را باید مدیریت کنیم و با همگرایی در تدوین برش استانی این سند مهم شاهد اتفاقاتی مبارک باشیم.
وی تاکید کرد: همچنین در برش استانی این سند موضوعاتی مثل اخلاق، علم و عمل را باید ارتقا دهیم و چشم انداز فرهنگی مطلوب کشور را بتوانیم در افق 1404 از الان ترسیم کنیم.
 وی با انتقاد از کم توجهی به موضوعاتی مانند اصل مسجد محوری، یادآور شد: امیدواریم این سند مهندسی که از تیر گذشته مقدمات اجرایی آن فراهم شده است شاهد اجرا باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :