استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تولید 2.6 درصد از برق کشور در این استان، خواستار حمایت وزارت نیرو برای افزایش تولید برق در استان شد.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 04 March 2021

محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مشکلات برق واحدهای تولیدی و صنعتی استان با حضور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر، با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان صنعت برق در استان، گفت: به رغم تمامی تلاش‌ها، نگرانی‌هایی از بابت تامین برق مورد نیاز استان وجود دارد.

 

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و سابقه درخشان تبریز در حوزه تولید و صنعت، انتظار داریم وزارت نیرو و شرکت توانیر، توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات و تجهیزات به آذربایجان‌ شرقی داشته باشند.

 

پورمحمدی با اشاره به جلسات تخصصی خود با وزرای دولت برای پیگیری تامین سوخت نیروگاه حرارتی تبریز، اظهار داشت: کمبود زیرساخت‌هایی مانند برق در بخش صنعت و تولید، باعث مهاجرت برخی فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به استان‌های دیگر شده است.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تولید 2.6 درصد برق کشور در استان، گفت: این میزان تولید انرژی، برای ما قابل قبول نیست و باید میزان تولید در این بخش متناسب با شاخص‌هایی همچون تعداد جمعیت استان افزایش یابد.

 

پورمحمدی خواستار تدوین برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت در توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان شد و افزود: با تدوین این برنامه، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های انرژی با هماهنگی بهتری صورت گرفته و مکان احداث و توسعه صنعتی استان نیز به شکل بهتری مشخص می‌شود.

 

وی همچنین از تلاش شبانه‌روزی فعالان بخش خصوصی استان در شرایط کرونایی و تحمل برخی مشکلات موجود در حوزه تولید قدردانی کرد و گفت: به‌رغم مشکلاتی همچون تحریم و کرونا، فعالان غیرتمند بخش خصوصی در استان، هیچ نیروی کاری را تعدیل نکرده‌اند.

 

معاون وزیر نیرو در امور برق نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت استان آذربایجان شرقی برای این وزارتخانه، گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های مهم و تاثیرگذار کشور در بخش‌های مختلف است و وزارت نیرو خود را متعهد به رفع مشکلات صنعت برق در این استان می‌داند.

 

همایون حائری به تبیین برنامه‌های وزارت نیرو و راهکارهای اجرایی توسعه صنعت برق در کشور اشاره کرد و افزود: تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست و در این زمینه آماده حمایت همه‌جانبه برای رفع مشکلات تولیدکنندگان هستیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه به بازدید اخیر خود از شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز اشاره کرد و گفت: نبود برق کافی در این شهرک، باعث نگرانی فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران شده است.

 

جواد رحمتی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان، آماده احداث یک نیروگاه 25 مگاواتی در یکی از شهرستان‌های محروم استان است، اظهار داشت: امیدواریم مدیران صنعت برق در استان همکاری‌‌ها و حمایت های لازم را در این زمینه مورد توجه قرار دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار