استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تلاش جهت ارتقای کرامت انسانی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، گفت: اقدامات لازم در جهت کمک به بهبودیافتگان از دام اعتیاد و اشتغال زایی آن‌ها در بخش‌های مختلف مرکز ماده 16 انجام شده و تلاش می‌کنیم این مرکز را به بزرگ‌ترین مرکز نگهداری در شمال غرب کشور تبدیل کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 08 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تلاش جهت ارتقای کرامت انسانی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، گفت: اقدامات لازم در جهت کمک به بهبودیافتگان از دام اعتیاد و اشتغال زایی آن‌ها در بخش‌های مختلف مرکز ماده 16 انجام شده و تلاش می‌کنیم این مرکز را به بزرگ‌ترین مرکز نگهداری در شمال غرب کشور تبدیل کنیم.

 

محمدرضا پورمحمدی امروز دوشنبه ۱۸ اسفند، در مراسم افتتاح مرکز ماده 16 بانوان تبریز که همزمان با افتتاح سایر مراکز نگهداری در استان‌های دیگر به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان شرقی علی رغم داشتن موقعیت جعرافیایی ویژه، از شرایط خوبی برخوردار بوده و جزو استان‌های پاک است، البته بخشی از آن مربوط به فرهنگ والای مردمان این سرزمین و بخشی نیز درنتیجه اقدامات پیشگیرانه در راستای مبارزه با اعتیاد است.

 

وی با بیان این‌که مرکز ماده 16 تبریز جزو کمپ‌های پیشرو در کشور است، گفت: این مرکز در سال ۹۴ با مساحت بالغ بر شش هکتار و زیر بنای یک هکتار احداث شده و در حال حاضر ۴۵۰ نفر در این کمپ نگهداری می‌شود.

 

وی با اشاره به راه اندازی مرکز ماده 16 بانوان تبریز، گفت: کمپ مرکز ماده ۱۶ بانوان در مساحتی حدود چهار هزار متر مربع با زیربنایی بالغ بر 1200 متر مربع برای نگهداری حدود ۱۰۰ نفر از بانوان احداث شده است؛ برای احداث این مرکز ۳۰ میلیارد ریاد اعتبار هزینه شده که عمده اعتبار آن از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و کمک‌های اعضای شورای هماهنگی تامین شده است.

 

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش تمامی افرادی که از گذشته تاکنون برای راه اندازی مرکز ماده 16 تلاش کردند، گفت: راه اندازی مرکز ماده 16 بانوان در کنار مرکز ماده 16 مردان، افتخاری بزرگ برای تبریز است.

 

وی بیان کرد: نگهداری یک معتاد در این مرکز وظیفه و رسالت مهمی است، چرا که اگر چنین فردی رها شود، آثار و تبعات آن جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته راه اندازی مرکز ماده 16 بانوان نیز مد نظر بود که با اهتمام جدی، این امر محقق شد و امیدواریم با همکاری همه‌ی دستگاه‌ها این مرکز بهتر از این نیز مدیریت شود.

 

به گزارش تابناک تبریز، امروز با حضور مسئولان و متولیان امر، مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان "مرکز ماده ۱۶ بانوان" تبریز برای نگه‌داری بانوان معتاد، در کنار مرکز ماده ۱۶ آقایان تبریز افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :