استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی، شهید شیخ محمد خیابانی را یکی از مردان بزرگ تاریخ ایران و آذربایجان دانست و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم در سالروز قیام 29 بهمن تأکید کردند نخبه‌پروری یکی از ویژگی‌های آذربایجان در طول تاریخ بوده است و شیخ محمد خیابانی هم یکی از نخبگان سیاسی و فرهنگی این دیار است
کد خبر: ۹۴۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 13 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شهید شیخ محمد خیابانی، با قدردانی از دست‌اندرکاران این همایش، گفت: آذربایجان در طول تاریخ همیشه چون آذری تابناک، تن ایران را گرمی بخشیده و ایران‌وطنی‌تر از آذربایجان و آذربایجانی در تاریخ این کشور وجود ندارد.

 

وی بر اهمیت این همایش در زدودن غبار انحراف از چهره مبارز برجسته و حق‌طلب، شیخ محمد خیابانی تأکید کرد و گفت: به یقین محققان و پژوهشگران در این همایش برای شناساندن اندیشه‌ها و تبیین مرام و مسلک این مرد بزرگ تلاش خواهند کرد.

 

استاندار آذربایجان شرقی، استکبارستیزی، عشق به وطن و قانون‌گرایی را از مهم‌ترین ابعاد شخصیتی شهید شیخ محمد خیابانی ذکر کرد و گفت: شیخ محمد خیابانی برای نجات مردم و کشور از نابسامانی‌ها و حفاظت از دستاوردهای نهضت مشروطه در اندیشه قیام برآمد و در همین راه هم به شهادت رسید.

 

وی تأکید کرد: توسل به این ویژگی‌ها امروز هم یکی از موضوعات ضروری است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

 گفتنی است آئین افتتاحیه همایش بین‌المللی شیخ شهید محمد خیابانی ، صبح امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد و اختتامیه این همایش نیز عصر امروز در شبستر به عنوان زادگاه شیخ محمد خیابانی برگزار خواهد شد.

 

شهید شیخ محمد خیابانی از روحانیون مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس ملی آن دوره بود که یکصد سال پیش در ۲۱ شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی، در راه مبارزه با استعمار و استبداد توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :