استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا، گفت: گردشگری نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و روابط میان کشورها دارد که متأسفانه با شیوع بیماری کرونا، این بخش بیشتر از سایر بخش‌ها دچار مشکل شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 31 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: توسعه ظرفیت‌های گردشگری یک ضرورت انکارناپذیر است که باید همواره مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

 

وی با اشاره به بخشی از ظرفیت‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان در طول سال، میزبان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است؛ اما در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا، آمار مسافران و گردشگران ورودی به استان به شدت کاهش یافته است.

 

پورمحمدی تأکید کرد: باید برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری و میزبانی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی داشته باشیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: ما به غنا و توانمندی‌های فرهنگی آذربایجان، ایمان داریم و در کنار تمام سیاست‌‌ها، تلاش برای اعتلای فرهنگی جامعه را از اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم.

 

وی بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان در سطح منطقه و جهان تأکید کرد و گفت: در سایه این اقدامات، می‌توانیم شاهد جذب بیشتر گردشگران خارجی به استان باشیم.

 

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار گفت: آذربایجان شرقی از استان‌های بسیار مهم، تاریخی، فرهنگی و گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود که همه ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

 

ولی تیموری با اشاره به تاثیرات شیوع بیماری کرونا در صنعت گردشگری، گفت: به‌رغم تمامی محدودیت‌ها، حمایت وزارت میراث فرهنگی از اصناف فعال در حوزه گردشگری ادامه دارد که از آن جمله می توان به امهال بدهی‌های مالیاتی و اعطای تسهیلات 12 درصدی به این بخش اشاره کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش دو برابری تعداد گردشگران ورودی به کشور در حد فاصل سال‌های 96 تا 98 خبر داد و گفت: گردشگری، از مزیت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است که توجه ویژه و تخصصی به این حوزه، توسعه اقتصادی بیشتر کشور و کاهش اتکا به منابع نفتی را به دنبال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار