کد خبر: ۹۵۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 04 April 2021

حریرچی گفت: ما نگران آن هستیم که سایر ویروس‌های جهش یافته مانند کرونای برزیلی و آفریقایی از ترکیه به ایران وارد شوند چرا که این کشور توریست‌های بسیاری دارد.

 

به گزارش  تابناک تبریز، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: ما سه موج داشتیم و در موج اخیر ١٧ هفته آرام داشتیم، اما موارد بستری اکنون روند صعودی قابل توجه دارد و متوسط سه بستری به ازاری هر صد هزار نفر داریم و ٢۵٠٠ بستری در هفته افزایش داشتیم و پیش بینی ما این است که رقم فوتی‌ها کماکان بالای ١٠٠ نفر خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: ما روزانه ١٠۵٠ فوتی داریم و ١٠٠ فوتی به معنای آن است که ١٢ درصد فوتی‌ها مربوط به کروناست و عامل اصلی انتقال بیماری هم نفس شدن افراد است و کاهش دستورالعمل‌هایی بهداشتی از ٨٣ به ۵۶ در اسفند و خریدهای و اوج فعالیت‌ها در ادارات باعث افزایش موارد کرونا شد.

 

حریرچی گفت: کسی که سفر رفته است و اکنون مسافران نوروزی که از سفر برگشته‌اند دورهمی نگیرند و ما نگران شیوع کرونا در ادارات هستیم. وقتی شهر نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی محدودیت‌های شدید کمک می‌کند تا بیماری منتقل نشود.

 

حریرچی بیان کرد: روند افزایش ما از ٣١ هزار مورد سرپایی در یک هفته به ۶١ هزار نفر رسیده‌ایم و این افزایش عمودی نمودار مبتلایان سرپایی کروناست. سفر به ترکیه به دلیل یک موج جدید مضر است و دوگانگی دین و سلامت ضرورتی ندارد و روزانه موارد شناسایی به ٣٧ هزار نفر رسیده است و ما در کشور ترکیه و عراق نگران کرونای انگلیسی نیستیم بلکه نگران ویروس برزیلی و آفریقایی هستیم، باید توجه داشت که روند جهانی صعودی است و به همین دلیل کشورهای مختلف جهان وارد قرنطینه سراسری شده‌اند.

 

حریرچی اظهار کرد: روند بیماری در خوزستان تابع عراق بود و کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر و ایلام هم همین روند را طی می‌کنند، زیرا ایرانیان عرب زبان با بستگانشان در عراق تعامل داشتند. در دنیا هیچ کس ایمن نخواهد بود مگر اینکه همه مردم دنیا در امنیت باشند و با جهش‌های کرونا حتی در صورت واکسیناسیون ممکن است همه گیری ادامه داشته باشد.

 

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: ما پیشگو نیستیم و پیش بینی‌های ما رمل و اسطرلاب نیست بلکه وقتی رعایت دستورالعمل‌ها از ٨۶ به ۵۵ درصد می‌رسد ما شاهد افزایش موارد بیماری و مرگ و میر هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار