رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: روزانه 600 نفر با تست مثبت کرونا در استان شناسایی می‌شوند ولی از نظر بروز بیماری جزو استان 24 در کشور هستیم.
کد خبر: ۹۵۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 05 April 2021

  به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین صومی امروز در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: با افزایش نظارت و کنترل سیستم بهداشتی ودرمانی بر روی افراد علامت‌دار و اطرافیان آنان بیماری کرونا قابل کنترل خواهد بود و افراد علامت‌دار حتما باید در خانه بمانند و در غیر این صورت با حضور خود در اجتماعات باعت افزایش موارد بیماری خواهند شد.

 

وی گفت: آمارها نشان می‌دهند روزانه 600 نفر با تست مثبت در استان شناسایی می‌شوند ولی از نظر بروز بیماری جزو استان 24 در کشور هستیم.

 

صومی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، در خصوص عمل به هشدارها و پیام‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت مسوولان نیز باید همگام و همراه مردم رعایت کنند.

 

وی با اشاره به بازدیدهای اخیر از شبکه‌های بهداشتی و درمانی در خصوص روند پیشرفت عملیاتی پروژه‌های بهداشتی و درمانی در حال احداث و راه‌اندازی افزود: روسای شبکه‌ها با اهتمام بیشتری به این مسئله رسیدگی کنند و پیگیری جدی در تسریع روند کارهای مربوطه و راه‌اندازی مراکز فوق انجام دهند.

 

صومی در خصوص افزایش مراکز نمونه‌برداری، اتمام پروژه‌های عمرانی در حال احداث، دپوی دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سیستم حمل دستگاه‌ها، دارو، واکسیناسیون و پیشگیری و موارد اعلام شده از معاونت‌های مربوطه خواست در اقدامات، تمهیدات و راهکارهای لازم برای اجرایی کردن تسریع کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار