کد خبر: ۹۵۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 06 April 2021

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در آستانه ماه مبارک رمضان برای گروه‌های آسیب پذیر بسته معیشتی تدارک دیده است، گفت: این کمک‌ها تداوم خواهد یافت تا دولت در برابر تکانه‌های اقتصادی یاری‌گر مردم باشد.

 

به گزارش تابناک تبریز،‌ دویست و پانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار و در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی به عنوان رئیس دوره ای گروه ۲۴ گزارشی از جلسه این گروه که روز دوشنبه با حضور وزیران اقتصاد و دارایی و روسای بانک مرکزی ۲۸ کشورجهان و روسای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی تشکیل شد، ارائه کرد.

 

گزارش گروه ۲۴ حاکی از اثرات شدید اقتصادی کرونا بر اقشار کم درآمد جامعه و ایجاد فقر و بیکاری و همچنین مشکلات جدی کشورهای عضو در تامین واکسن مورد نیاز است.

 

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، در مقایسه با رشد منفی تولید در اکثر کشورهای جهان، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته در مدیریت آثار کرونا و مثبت کردن نرخ رشد تولید, برغم فشارهای مضاعف تحریمی، ممتاز ارزیابی شده است.

 

روحانی در این جلسه با بیان اینکه حمایت از معیشت مردم همواره اولویت دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: دولت در سال ۱۳۹۹ طرح‌های حمایتی مختلفی را اجرا کرد و در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز منابع قابل توجهی برای این امر اختصاص یافته است.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در آستانه ماه مبارک رمضان برای گروه‌های آسیب پذیر بسته معیشتی تدارک دیده است، افزود: این کمک‌ها تداوم خواهد یافت تا دولت در برابر تکانه‌های اقتصادی یاری‌گر مردم باشد و مردم عزیز، بالاخص اقشار آسیب پذیر اطمینان خاطر داشته باشند که دولت هیچگاه آنها را فراموش نکرده و نخواهد کرد.

 

در ادامه این جلسه طرح پیشنهادی «سامانه الکترونیکی نظام بانکی کشور در زمینه کارت اعتباری» مورد بررسی قرار گرفت.

 

رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات انجام شده در طول یکسال گذشته برای آماده سازی بستر ارائه تسهیلات بانکی با استفاده از کارت اعتباری، گفت: بی شک الگوی تسهیلات دهی نظام بانکی کشور نیز تغییر می کند که امید است با آماده سازی سامانه امضای دیجیتال در نظام بانکی گام جدیدی در راستای رونق بازار و افزایش تولید و راهبرد کلی ساماندهی نظام الکترونیک کشور توسط نظام بانکی برداشته شود.

 

روحانی افزود: با اجرای این طرح گشایش مهمی برای تولید کنندگان در زنجیره تامین صورت خواهد گرفت و هزینه تامین مالی برای تولید کاهش قابل توجهی خواهد یافت که یکی از مصادیق بارز مانع زدایی از تولید در آغاز سال 1400 خواهد بود.

 

همچنین در این جلسه رئیس سازمان بورس گزارشی از وضعیت بازار سرمایه درسال ۱۳۹۹ و تحلیل عوامل نوسان در این بازار ارائه نمود و برنامه های این سازمان را برای ثبات بخشی به بازار و تداوم تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه، تشریح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار