کد خبر: ۹۵۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 07 April 2021

 براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرها، وضعیت کرونایی تبریز قرمز اعلام شد.

 

با قرمز شدن 257 شهرستان و تمامی مراکز استان‌ها، سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم بیماری کرونا به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی شد.

۲۵۷ شهرستان و تمامی مراکز استان‌ها از امروز ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

 

 هم‌اکنون ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز شب گذشته با بیان اینکه وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در روزهای آینده بدتر خواهد شد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از هزار بیمار با علائم مثبت بیماری کرونا شناسایی شده است.

 

محمد حسین صومی با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: در مجموعه استان‌های کشور شاهد افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی هستیم، در استان ما نیز تعداد بیماران بستری رو به افزایش است.

 

وی از بستری بودن ۸۵۸ نفر در بخش‌های بیمارستانی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این آمار در تاریخ سی‌ام اسفند ماه برابر با ۳۸۵ نفر بود، اما آمار کنونی افزایش بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به بستری بودن ۱۸۳ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: ۶۰ نفر به کمک دستگاه تهویه مکانیکی نفس می‌کشند.

 

برهمین اساس استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری ضروری است. همچنین استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار