معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی از واردات لباس‌های هنجارشکن به تبریز انتقاد کرد و گفت: ترویج این لباس‌ها در تغییر فرهنگ جامعه تاثیر منفی دارد.
کد خبر: ۹۵۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸ 10 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، علیار راستگو امروز در جلسه ستاد هماهنگی و راهبردی عفاف و حجاب استان، با اشاره به اهتمام ویژه مردم استان به موضوع حجاب و عفاف، اظهار داشت: تمایل مردم تبریز و آذربایجان به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، بعد از انقلاب مشروطیت نیز افزایش یافت و در حال حاضر نیز مردم این دیار به حجاب، دیانت، مهمان‌نوازی و زمان‌شناسی مشهورند.

 

وی ادامه داد: وضعیت حجاب و عفاف در تبریز، نسبت به میانگین کشوری، مناسب است؛ اما نباید به وضعیت فعلی بسنده کرد و تلاش بیشتر در این زمینه ضروری است.

 

راستگو با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب، مختص دختران و بانوان نیست، اظهار داشت: ایجاد نگرش جنسیتی در این زمینه، تاثیرات منفی در جامعه دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از واردات لباس‌های هنجارشکن به تبریز انتقاد کرد و گفت: ترویج این لباس‌ها در تغییر فرهنگ جامعه تاثیر منفی دارد.

 

راستگو افزود: سازمان صمت و اتحادیه‌های مربوطه باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته و از فروش لباس‌های هنجارشکن و تبلیغ بی‌حجابی در جامعه جلوگیری کنند.

 

وی بر اهمیت الگوسازی در زمینه حجاب و عفاف در مدارس و دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد و افزود: آگاه‌سازی هرچه بیشتر نسل جدید با مزایای رعایت عفاف و حجاب از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

 

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تلاش بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های فعال در این زمینه است و در 6 ماهه نخست سال 99، از جمله استان‌های برتر بوده است.

 

مهدی رضاییان ادامه داد: باید برخی از حقایق و واقعیت‌ها را به مردم گفت و از توان و اندیشه آنان برای رفع مشکلات اجتماعی، استفاده کرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به ارائه گزارش اقدامات کارگروه عفاف و حجاب استان در طول یک سال گذشته پرداخت و گفت: جلسات این کارگروه به صورت مستمر و منظم و با حضور اعضا برگزار می‌شود.

 

بدر شکوهی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی را نیز یکی از دیگر از مهم ترین اولویت‌های این کارگروه برشمرد و گفت: نظارت‌های سرزده از ادارات برای رصد وضعیت حجاب کارمندان از اقدامات مهم این کارگروه است.

 

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در گفتمان سازی عفاف و حجاب تاکید کرد.

 

رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تبیین عملکرد این اداره کل پرداخت که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی و میزبانی تبریز از برگزاره کنگره ملی 17هزار شهید زن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار