به دنبال حواشی بوجود آمده در پی واکنش دفتر دکتر پزشکیان در ارتباط با مناظره روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی که قرار هست از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شود، این تشکل دانشجویی با صدور بیانیه ای نسبت به این امر واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱ 04 May 2021

به گزارش تابناک تبریز، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به این صورت است.

 بسمه‌تعالی 

إِنَّ اللهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كاذِبٌ كَفَّارٌ (سوره زمر آیه 30 )

    لا سُوءَ أسوَأُ مِن الکذبِ. ( بحار الانوار- امیرالمؤمنین علی (ع))

«هیچ بدی بدتر از دروغ نیست »

        بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با توجه به بازه زمانی حساس فعلی و انتخابات سرنوشت‌ساز پیش رو در نظر داشت پیرو فرمایشات مقام عظمی ولایت مبنی بر ایجاد فضای آزاد گفتگو در دانشگاه و نیز تأکیدات مکرر ایشان مبنی بر محرمیت مردم و نیز لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق رأی و به جهت تضارب آراء و افکار جریانات سیاسی و تنویر اذهان عمومی بالأخص قشر دانشجو، به نمایندگی از جریانات مختلف سیاسی، آقایان دکتر احمد علیرضا بیگی و دکتر مسعود پزشکیان را به گفتگو و مناظره در این دانشگاه دعوت نماید. در همین راستا دعوت‌نامه رسمی برای هر دو بزرگوار صادر گردید که دعوت‌نامه دکتر بیگی روز پنج‌شنبه مورخه 09/02/1400 و ارسال دعوت‌نامه دکتر پزشکیان در دو حالت مجازی و حضوری انجام پذیرفت که در وهله اول مورخه 10/02/1400 از طریق پیام‌رسان واتس آپ ( با مشاهده این دعوت‌نامه و عدم پاسخگویی) و در وهله بعدی به علت پاسخگویی دیرهنگام مسئول دفتر ایشان به تماس‌های بسیج دانشجویی، روز شنبه مورخه 11/02/1400 به‌صورت حضوری به دفتر ایشان وصول گردید. تنها ساعاتی پس از وصول دعوت‌نامه به دفتر دکتر علیرضا بیگی، ایشان اعلام نمودند از چنین مناظراتی استقبال کرده و ضمن تحسین بسیج دانشجویی از بابت چنین حرکتی، آمادگی خود را جهت حضور در مناظره اعلام فرمودند. 

            در مورخه ذکرشده فوق، دعوت‌نامه دکتر پزشکیان نیز به دفتر ایشان واصل‌شده و مستقیماً تحویل رئیس دفتر ایشان گردید (در صورت لزوم مستندات، جهت اثبات این موضوع در اختیار رسانه‌های جمعی قرار می‌گیرد) و پاسخ ایشان چنین بود که تا فردای آن روز پاسخ خود را اعلام خواهیم کرد.

          همان شب صفحه مجازی دانشجویان دانشگاه آزاد (iautabriz) خبر از این دعوت و مناظره داد که با پوشش خبری برخی رسانه‌های مستقل و فعال استان، بازتاب خبری نیز یافت.

         اما آنچه موجب تأسف و اثر گردید این بود که فردای آن روز به‌جای پاسخ رسمی دفتر دکتر پزشکیان، در کمال بهت و ناباوری شاهد کتمان بی‌شرمانه وصول این دعوت‌نامه از سوی یکی از صفحات مجازی منتسب به دفتر دکتر پزشکیان و زدن افترا ء دروغ به نهاد مقدس بسیج و زیر سؤال بردن این نهاد و برخی خبرگزاری‌های مستقل استان از سوی ریاست دفتر ایشان بودیم که در کمال وقاحت، از وصول چنین دعوتی اظهار بی‌اطلاعی نموده و بدتر از آن، گردانندگان این صفحه مجازی نیز بسیج شجره طیبه با پشتوانه مردمی درراه ولایت است به‌دروغ متهم کرده‌اند. حال تحلیل دلیل این عقده‌گشایی و نسبت دروغ دادن آن‌ها به ما بیشتر از روی عناد با نهاد مقدس بسیج بوده یا عناد و ضدیت با حاکمیت، بماند برای فرصتی دیگر. 

لکن، برای فرآیند طی شده در روزهای اخیر، ذکر چند نکته لازم و حائز اهمیت است :

ذات و بنیان نهاد مقدس بسیج بسیار فراتر از آن است که با چنین حرکات سخیفی بخواهند له یا علیه فرد یا جریانی خاص وارد گود شود و آنچه نیت ما بوده، نیل به اهداف والای بسیج و اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری در راستای تنویر اذهان عمومی و محرمیت مردم جهت مشارکت حداکثری است.

 

اسناد کافی جهت رد ادعای کذب و مغرضانه مسئول دفتر دکتر پزشکیان و صفحه مجازی منتسب به ایشان در نزد مسئول بسیج این دانشگاه وجود دارد.فلذا از ایشان درخواست می‌گردد جهت فرار از پاسخگویی و مناظره مقابل دیدگان ملت، به فکر راه‌های دیگر بوده و بسیج را متهم به‌دروغ نکنند چراکه نجابت و صبر ما نیز حدی دارد.

تا بدین جای کار، عملکرد مدعوین مناظره در قبال این دعوت ساده، خبر از میزان اطمینان هر یک از مدعوین و عملکردشان درگذشته و حال می‌دهد. در یک‌سوی میدان فردی که باوجود مشغله کاری حتی بدون توجه به ساعت و روز، خاشعانه تنها پس از ساعتی از تحویل نامه به دفتر ایشان، اعلام آمادگی کامل جهت حضور می‌کند و در طرف دیگر فردی که مسئولین دفتر و مشاوران و اطرافیانش مستأصلانه از هیچ ناجوانمردی دریغ نکرده و با نسبت دروغ بستن به نهاد مقدس بسیج، سعی در فرار از مناظره و پاسخگویی دارد. با در نظر گرفتن سابقه این حرکت ایشان در سال 96 سؤال اینجاست که چرا؟؟؟

جالب‌تر آنجاست که دکتر پزشکیان خود را در قد و قواره ریاست جمهوری می‌بیند و برای پوشیدن ردای ریاست بر جمهور، اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. آیا کسی که از یک مناظره‌ی ساده با همکار چندین ساله خود در مجلس طفره می‌رود، می‌تواند لایق پوشیدن آن ردا باشد؟ اصلاً توان حضور در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری را دارد؟ یا صرفاً قرار است در ادامه حمایت بی‌حدوحساب خود از دولت محترم فعلی، نقش ضربه‌گیر برای کاندیدای مدنظر آقایان دولت را بازی کند؟ آیا طرح چنین موضوعاتی در این‌گونه مناظرات از سال 96 تاکنون ایشان را وادار به ترک یا نیامدن به میدان می‌کند؟ 

برفرض صحت ادعای کذب دفتر ایشان مبنی بر بی‌اطلاعی، بدین‌وسیله بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با توجه به فرصت باقی‌مانده، مجدداً و مصرانه از ایشان دعوت به حضور در این مناظره می‌کند. 

اگر تا دیروز خبر نداشته‌اید، به لطف رسانه‌های مستقل و فضای مجازی، دیگر هم‌اکنون که باخبر شده‌اید. بسم‌الله، این گوی و این میدان، با حضور خود ثابت کنید ما اشتباه می‌کردیم. مطمئناً برای ایشان که برای انتخابات ریاست جمهوری حاضر می‌شوند، این فرصتی کم‌نظیر جهت اثبات حقانیت نقطه نظرات و مواضع و عملکردشان مقابل دیدگان رسانه‌ها و مردم است. و اگر هم چنان مخالف حضور هستند، هم بسیج دانشجویی و هم اذهان عمومی منتظر اعلام دلیل عدم حضور تا قبل از مراسم خواهند بود.

لازم به ذکر است این نهاد در نظر دارد در روز و ساعت اعلام‌شده در محل مقرر و با حضور اصحاب رسانه، برنامه مدنظر را اجرا کند. حال چنانچه جناب آقای دکتر پزشکیان هم چنان از حضور در این برنامه سرباز زنند، ما و مردم انقلابی آذربایجان آن را به‌منزله تأیید تمامی ادعاهای احتمالی مطروح در مورد ایشان در این برنامه خواهیم پنداشت و حقی برای پاسخگویی و یا ادعا بر سخنان و سیر احتمالی آن در این برنامه برای بعدازآن برای ایشان قائل نخواهیم بود.

 

 

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

 

هابیل علیزادگان

  مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار