تصمیم فدراسیون کشتی در انتخاب المپین سنگین وزن ایران موجب اعتراض پهلوان آذربایجان شده است.
کد خبر: ۹۶۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ 06 May 2021

پرویز هادی، کشتی‌گیر آزادکار و پرافتخار آذربایجان‌شرقی که در دو دوره قبلی المپیک با حق‌کشی آشکار نتوانست در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد و فرصت حضور در این رویداد بزرگ جهانی را از دست داد، حالا با تصمیم ناعادلانه از سوی فدراسیون کشتی برای سومین بار در آستانه محرومیت از المپیک قرار گرفته است.

 

این درحالی است که پرویز هادی در رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو در آخرین مسابقات جام تختی موفق شد به مقام قهرمانی برسد و به عنوان نماینده سنگین‌وزن ایران انتخاب شد اما تعویق برگزاری المپیک به دلیل شیوع کرونا و مصدومیت هادی که او را از آمادگی دور کرد، باعث شد تا یکی از ۲ آزادکار برتر سال ۹۸ کشور از لیست تیم ملی کنار برود.

 

اما تصمیم ناعادلانه از چه قرار است؟ بر اساس اعلام فدراسیون کشتی، ملاک انتخاب المپین کشتی آزاد ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نتیجه تورنمنتی است که ۲ کشتی‌گیر منتخب این فدراسیون مقرر شده در آن شرکت کنند و این برخلاف دوره‌های گذشته است که مسابقه انتخابی تکلیف نفر اعزامی‌به المپیک را مشخص می‌کرد.

 

در این میان، نکته قابل تأمل این است که ۲ کشتی‌گیر منتخب از مسابقات انتخابی سال گذشته گزینش شده‌اند و با توجه به اینکه پرویز هادی در بین آن‌ها جایی ندارد، بدین ترتیب او دیگر شانسی برای حضور در المپیک نخواهد داشت و بحث برانگیزتر اینکه این ۲ نفر در طول یکسال گذشته در میادین بین‌المللی ناکام بوده‌اند!

 

این تصمیم اعتراض کشتی‌گیر آذربایجان را در پی داشته و هادی در مصاحبه‌ای تند علیه فدراسیون کشتی خواهان اجرای عدالت در انتخاب نفر اعزامی‌به المپیک با برگزاری مسابقه انتخابی طبق روال دوره‌های قبل شده و تنها خواسته او نیز این است تا همه مدعیان شانس برابری داشته باشند تا حق هیچ کشتی‌گیری پایمال نشود.

 

یادآور می‌شود، در دو دوره گذشته المپیک، لابی قوی مربیان مازندرانی و نفوذ در تصمیمات کمیته فنی تیم‌های ملی، سبب اجحاف در حق پهلوان باسمنجی شد؛ جایی که پرویز هادی بعد از کسب سهمیه المپیک لندن در تورنمنتی که قرار بود از بین او و کمیل قاسمی‌نفر انتخابی تعیین شود او توانست قهرمان شود و قاسمی‌حذف زودهنگامی‌داشت اما در ادامه برگزاری یک مسابقه انتخابی در شرایطی که هادی معترض به این مسابقه بود، مانع از حضور او در المپیک شد.

 

۴ سال بعد این حکایت ۲ باره تکرار شد. ابتدا قرار بود یک کشتی انتخابی بین پرویز هادی و کمیل قاسمی‌تکلیف نفر اعزامی‌را معین کند که پرویز هادی به برتری دست یافت اما بعداً گفتند هر کشتی‌گیری که ۲ بار برنده شود دوبنده تیم ملی را بر تن خواهد کرد و پرویز هادی با روحیه از دست رفته نتیجه را واگذار کرد تا دوباره با حق‌کشی، المپیک را از دست بدهد.

 

ناگفته نماند، المپیک توکیو شاید آخرین شانس پرویز هادی برای حضور در این مسابقات باشد و نباید با بهانه‌هایی واهی این حق مسلم را از قهرمان ۲ دوره بازی‌های آسیایی و دارنده مدال برنز جهان گرفت. درهمین راستا، انتظارها از فدراسیون کشتی و مسئولان کمیته فنی تیم ملی این است که آماده‌ترین کشتی‌گیر عازم المپیک شود.اناج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار