امام جمعه تبریز حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی، آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل را خواستار شد.
کد خبر: ۹۶۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ 17 May 2021

به گزارش تابناک تبریز، طوفان هبک، سرکنسول ترکیه در تبریز و علی‌النقی حسین اف، سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن ادای احترام؛ پیام تسلیت دولت و ملت‌های این دو کشور را به حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ابلاغ و با وی ابراز همدردی کردند.

 

در این دیدار امام جمعه تبریز با تقدیر از پیام تسلی‌بخش سرکنسول ترکیه و جمهوری آذربایجان حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی، آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل را خواستار شد و توسعه و تعمیق روابط فی مابین در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران، ترکیه و آذربایجان افزود: این اشتراکات می‌تواند زمینه رفت‌وآمد اتباع و گردشگران دو کشور را فراهم کند.

 

 وی، اشاره‌ای هم به ظرفیت‌های منطقه شمال‌غرب ایران در توسعه این روابط کرد و ادامه داد: منطقه شمال‌غرب که از زمان‌های دور تاکنون بستر اصلی روابط ایران ترکیه و آذربایجان بوده؛ می‌تواند در عمق‌بخشی به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی نقش بی‌بدیل داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تحریم‌های ظالمانه آمریکا را یکی از دلایل کاهش حجم مبادلات اقتصادی بین کشورها عنوان کرد و گفت: با تشدید تحریم‌های آمریکا همچنین شیوع بیماری کرونا، ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر در مرزهای ایران و ترکیه کاهش داده است و امیدواریم به‌زودی شاهد تغییر این وضعیت باشیم.

 

سرکنسول ترکیه و جمهوری آذربایجان در تبریز هم در این دیدار با قرائت حمد و سوره به روح والده تازه درگذشته حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به اشتراکات دینی، جغرافیایی و فرهنگی گفتند: ایران، ترکیه و آذربایجان در سیاست‌های خارجی هم اشتراکاتی دارند و آن پشتیبانی از مظلومان جهان به خصوص فلسطین هست که با صدای بلند فریاد مظلومیت مردم این کشور را به گوش جهانیان می‌رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار