محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش ویژه بدون تعارف اخبار 20:30 در شبکه دوم سیما گفت: من آمده ام تا خود را فدای ملت ایران بکنم. من به هیچ وجه ملت ایران را فدای خودم و دوستان خودم نخواهم کرد.
کد خبر: ۹۶۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 01 June 2021

به گزارش تابناک تبریز، دکتر محسن رضایی دوشنبه شب دهم خردادماه در برنامه خبری بدون تعارف در پاسخ به مجری برنامه که آیا شما سنگینی مسئولیت ریاست جمهوری را احساس می کنید؟ گفت: فوق العاده سنگین است. هشت سال آینده جزو سخترین دوران جمهوری اسلامی است. در همه ابعاد و بویژه در اقتصاد. به دلیل دانش، تجربه و برنامه ای که آماده کرده ام، پا به میدان گذاشته ام. من کاملا با برنامه آمده ام. نیروهای جوان کشور را می شناسم و تجربه دارم و سخت تر از این دوران را من پشت سر گذاشته ام.

وی در توضیح علل شکست دولت های قبل در تامین انتظارات مردم گفت: دلیل این عدم موفقیت، به خاطر این است که این کاره نبوده اند. یک عده برنامه می نویسند و می دهند دست این آقایان و سنجاق می شود. برنامه سنجاق شده به دولتمردان، به نتیجه نمی رسد. اگر ملت ایران دولت را ان شا الله به من بدهند، وقتی کارشناسان با من صحبت کنند، از ده نظری که داده می شود، تشخیص می دهم که کدام نظر درست است.

دکتر رضایی در پاسخ به سوالی در مورد سختی زندگی مردم در اوضاع کنونی گفت: من واقعا شرمنده ام. من طی سه ماه به 25 استان رفته ام. من زندگی مردم را دیده ام، نه یک شهر و دو شهر، نه یک استان و دو استان، نه یک قوم و دو قوم. نان های قرضی و کولبری و زباله گردی را دیدم و حقیقتا از خودم خجالت کشیدم. که چرا میراث شهدا و میراث این انقلاب بزرگ، امروز به اینجا کشیده شده است. 

مجری برنامه از دکتر رضایی سوال کرد: از قیمت ها خبر دارید؟ نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کدام قیمت ها، قیمت دیروز یا امروز؟ قیمت ها که واقعا از بی ثباتی به هرج و مرج رسیده اند. 

دکتر رضایی درباره اعتماد و بی اعتمادی مردم به سیاستمداران گفت: من به جای اعتماد بی قاعده به یک فرد، به برنامه و کارنامه افراد، اعتماد می کردم. اگر کسی بیاید و حرفی بزند، تا زمانی که مشخص نشود این فرد چه کارنامه و برنامه ای دارد، به هیچ وجه نباید به چنین فردی اعتماد کنیم. لذا من به مردم حق می دهم و می گویم بدون تحقیق اعتماد نکنند. 

مجری پرسید آیا می گویید مردم به وعده ها و شعارهای شما اعتماد داشته باشند؟ دکتر رضایی گفت: بله اعتماد کنند. من برنامه و کارنامه ام روشن است. ضمن این که من آمده ام تا خود را فدای ملت ایران بکنم. من به هیچ وجه ملت ایران را فدای خودم و دوستان خودم نخواهم کرد. می پذیرم که مردم به سادگی اعتماد نکنند. من سابقه ام روشن است. اقتصاددان هستم. استاد تمام اقتصاد در دانشگاه هستم. سیاست های اقتصادی که ما تنظیم کردیم، اگر دولت ها به این سیاست ها عمل می کردند، این اتفاقات نمی افتاد که مردم بی اعتماد باشند. ما در همه بخش های اقتصادی، سیاست گذاری کرده ایم. عمل نکرده اند. 

مجری پرسید چند درصد از مشکلات کشور را مربوط به تحریم ها می دانید؟ دکتر رضایی گفت: تحریم ها در حد 30 تا 40 درصد موثر است ولی از داخل می شود، تحریم ها را خنثی کرد. با توانایی های داخلی می توانیم تحریم ها را خنثی کنیم. تولید ملی را راه بیندازیم. جوانان را پای کار بیاوریم. خلاقیت و نوآوری را راه بیندازیم. ما چطور صاحب موشک های نقطه زن شدیم؟ چطور نمی توانیم خودروی ملی مان را درست کنیم؟

دکتر رضایی در مورد انتخاب کابینه و تیم اقتصادی خود گفت: در حال نهایی کردن و صحبت کردن با افراد هستیم. 

مجری پرسید اگر در انتخابات موفق نشدید، چقدر متعهد به تمکین از قانون هستید؟ اگر موفق نشدم، همانطور که تا حالا تمکین کرده ام، به رای مردم احترام می گذارم. هر چند که واقعا این دولتهایی که آمده اند و رفته اند، اگر تکرار شوند، شرایط سختی بر ایران حاکم خواهد شد. تکرار دولتهای گذشته سم مهلکی برای آینده ایران است.

دکتر رضایی در خصوص اینکه چرا دولت های گذشته در ساماندهی به یارانه های پنهان و پرداخت یارانه 450 هزار تومانی موفق نشده اند گفت: هم نمی دانسته اند و هم می ترسند، کسی که از موضوعی اطلاع ندارد، وقتی می خواهد دست به آن کار بزند، یا خراب می کند، یا به دلیل ترس و وحشت وارد آن کار نمی شود. معتقدم می شود ماهی 450 هزار تومان یارانه داد. صد درصد می شود و قیمت اجناس و کالا ناشی از این یارانه هم بالا نخواهد رفت. من اقتصاددان هستم. مثل این است که از یک جراح بپرسید که این دست که جراحی می کنید خوب می شود، او می گوید بله. من تضمین می کنم، دولت های قبلی این کاره نبودند. کدامشان اقتصاددان بودند؟ مشکل کشور این بوده است که یک عده آمده اند و پز اداره کشور را داده اند ولی اصلا اینکاره نبوده اند. نه در سابقه شان و نه در برنامه شان این موارد نبوده است.

دکتر رضایی در پاسخ به سوالی در مورد فرزاندانشان گفت: من شفاف هستم. دو تا پسر داشتم که یکی فوت کرده اند و یکیشان الان دکترا دارند و کارمند مجمع هستند. سه دختر دارم که دو نفرشان خانه دار هستند، یکیشان هم در یکی از بانک ها کار می کند. 

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: صادقانه بگویم من فرزند سختی ها هستم. دانش آموز بود و تابستان ها کار می کردم. مشکل دوم کشور ما این است که مدیریتی که بتواند وفاق درست کند و نظرات را تجمیع کند، وجود ندارد. بانک مرکزی برای خودش یک کار می کند، وزارت اقتصاد یک کار می کند. من در زندگی و تجربه ام همیشه مرد وفاق ساز تصمیمات و نظرات مختلف بوده ام. در جنگ هر کسی می گفت از یک جا حمله کنیم. من که فرمانده سپاه شدم با کمک برادران عزیز ارتش توانستیم یک وفاقی بوجود بیاوریم و نظرات مختلف را یکی کنیم.

وی افزود: من مهمترین کاری که ان شاء الله خواهم کرد این است که در همان سال اول آرامشی از بعد تصمیم سازی و تصمیم گیری بوجود می آورم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :